اریگامی لیوان

دسته : تزئینی
ابعاد کاردستی : مسطح (دوبعدی)
گروه سنی : ۵ تا ٨ سال

شرح کاردستی

سلام دوستان خوبم

اریگامی هنر ساده تا کردن کاغذ است اما همین تا کردن های ساده باهم ترکیب می شوند و ترکیب های گوناگون و زیبایی را را به وجود می آورند که برای کودکان و حتی بزرگسالان جذاب است. یکی از دستاورد های اریگامی بالا رفتن اعتماد به نفس کودکان است که با چشمان خود می بینند که از تا کردن کاغذ شکل های مختلف ساخته می شود .

برای مربیان عزیز: همان طور که می دانید کتاب و داستان ها تاثیرات مثبتی در جهت رشد کودکان دارد پس خوب است قبل ساخت کاردستی کتاب یا قصه ای که مرتبط است با آن را کوتاه برای آن ها تعریف کنیم برای مثال برای ساخت کلاغ در ابتدا می توانیم . قصه کلاغ خنزل و پنزلی را بگوییم بعد کلاغ قصه را درست کنیم . حتی ما می توانیم در آخر با کمک بچه ها به کلاغ شخصیت دهیم و قوه تخیل او را تقویت کنیم می توانیم از خصوصیات اخلاقی کلاغ صحبت کنیم .

در اصل روانشناسی حتی می توانیم از کودکان بخواهیم از زبان کلاغ همراه با نمایش حرف بزنند و مطمئن باشید کودکان حرف های دل خود را که شاید به کسی هم نگفته باشند از زبان کلاغ می زنند

با کاردستی ساده مربی با مهارت و خلاق می تواند به چند هدف مثبت دست پیدا کند.

نام کاردستی : کلاغ اریگامی

گروه سنی :4 تا 6 سال

مواد مورد نیاز:

  1. کاغذ رنگی به رنگ دلخواه

  2. قیچی

ابتدا مربع 10×10 را برش می زنیم . در هر کاردستی اریگامی این دو مرحله ابتدا تکرار می شود چون حتما از خطوط حاصل از تا شدن استفاده می گردد.

پس مربع را به شکل های زیر تا می کنیم تا حالت + ایجاد شود.


حالا به شکل زیر عمل می کنیم.


.



مشخصات کاردستی
مواد لازم : کاغذ و مقوا
روش اجرای کاردستی : با الگو
اتصالات : بدون اتصال