سفره بازی

دسته : علمی
ابعاد کاردستی : مسطح (دوبعدی)
گروه سنی : ۴ تا ۱٨ سال به بالا

هدف از این بازی یادگیری اعداد، رنگ ها واشکال است این بازی روی دقت ، تمرکز و یادگیری کودک تاثیر گذاشته و به او جهت‌‌های چپ و راست را آموزش می‌دهد.

شرح کاردستی

وسایل مورد نیاز:

سفره ۱/۵متری

کاغذ سفید یا روزنامه(برای برش قالب پا کودک)

نخ کاموا

چسب شیشه ایی

مقوا رنگی برای اشکال

توضیح:

ابتدا روی یک مقوا قالب پاهای کودک را بکشید مشارکت در این کار برای کودک لذت بخش بوده و حس همکاری را در کودک ایجاد کرده و باعث افزایش اعتماد به نفس وشادی او می‌شود.بعداز کشیدن الگو پا ، از روی آن (۱۰عدد) برش بزنید واعداد را روی آن بنویسیدو با چسب شیشه‌ایی روی سفره بچسبانید.

از کنار شماره ۱۰ شروع کنید  نخ کاموا را  ابتدا صاف و در انتهای مسیر با پیچش حلزونی بچسبانید و بعد اشکال هندسی را با رنگ های مختلف برش زده و در اطراف این خط بچسبانید(با این کار کودک اشکال و رنگ‌ها را یاد می‌گیرد.)

شیوه انجام بازی:

شما می‌توانید با پرورش خیال کودک خود از جان بخشی به اشیاء استفاده کنید و از بازی ونمایش خلاق با کودک از بازی« سفره بازی» لذت ببرید.

به طور مثال:

« سلام عددهای مهربان بیاید قایم موشک بازی کنیم پای راست روی عدد۱

عدد ۱ قایم شد زیر پای راست ...

حالا عدد ۳ زیر پای چپ قایم شد. »

 از کودک بپرسید عدد ۱و۳ کجا رفته‌اند از این طریق هم عدد‌ها را و هم جهت‌های چپ و راست را یاد می‌گیرد.و به همین روش بازی را ادامه دهید.


نکته:قبل بازی یک یا دو عدد را به کودکتان آموزش بدید و درحین بازی اعداد را به او با تصویر وتعداد آموزش بدهید به همین علت از سفره چهارخانه استفاده شده تا هرخانه نشانه‌ی یک عدد باشد.


نکته: اگر کودک شما کم سال تر است بهتر است به جای عدد از اشکال استفاده کنید و یا روی یادگیری مفهوم رنگ‌ها با او کار کنید. این پیدا و پنهان شدن رنگ یا شکل زیر پای کودک در یادگیری مفاهیم به کودک کمک می‌کند.



مشخصات کاردستی
روش اجرای کاردستی : ساده
اتصالات : چسبی
ایده پرداز : مریم شاملو
اجرا کننده : مبین شاملو