آفتاب گردان نخی

ابعاد کاردستی : حجمی (سه بعدی)
گروه سنی : ۱٠ تا ۱٨ سال به بالا

شرح کاردستی


گل ها تزئینات بسیار زیبایی برای انواع کاردستی ها در خانه و هدایا و آرایش بسته بندی ها هستند.با داشتن دانش ساخت انواع گل شما می توانید در ساخت کاردستی ها و تزئینات بسیار خلاق عمل کنید.

با شناخت نمونه هایی از الگوها می توانید این گل ها را با هر چیزی بسازید حال می خواهد آن گل با هر جنس پارچه و یا تور یا پارچه های نمدی و یا انواع کاغذها  مانند کاغذ کشی یا مقوا یا کاغذ رنگی و یا مواد بازیافتی مانند بطری های پلاستیکی آب یا شامپو های رنگارنگ و یا شانه تخم مرغ و ... باشد. شما از هر وسیله ی ساده می توانید زیبایی خلق کنید.

در زیر نمونه ایی از ساخت گل با کاغذ  و تلفیق آن با نخ  تصویر شده است. 

بر روی مقوا هایی با رنگ های مختلف تعدادی گل آفتاب گردان بکشید و اطراف آن را برش بزنید. برای کشیدن گل هایی مانند شکل زیر با  کمک گرفتن از دو ظرف گرد  با تفاوت سایز کم  یا پرگار می توانید این گل را ترسیم کنید. پس از کشیدن دایره ها قطر های دایره ها را با مداد خیلی کم رنگ بکشید. در دایره دوم قسمت هشتی سر گلبرگ ها را بکشید.مرکز گل را سوراخ کوچکی قرار دهید و نخ هایی را به شکل قطر، مانند شکل  روی سطح گل بکشید.و با نخی دیگر از مرکز مساحت گل را تا دو سوم گل پر کنید.بافت این نخ به این صورت است که نخ دوم را یک در میان از نخ های قطری عبور دهید.

از این گل برای تزئینات مختلف می توانید استفاده کنید. مانند : تزئین جعبه های کادویی ،کارت تبریک ، یا تابلو برای اتاق تان.


مشخصات کاردستی
مواد لازم : کاغذ و مقوا ، نخ و کاموا
روش اجرای کاردستی : بدون الگو و خلاق ، ترکیبی (پیچیده)
اتصالات : چسبی ، ریسمانی ، گره ای