پرتاب توپ در لیوان آب

دسته : فکری

هدف:
1- دقت، توجه، تمرکز
2- شادی، لذت، هیجان به بازی
این بازی را می توانید به شیوه های مختلفی انجام دهید و به دلخواه قوانین بازی را تغییر بدهید .

شرح بازی و سرگرمی

برای انجام این بازی به نه فنجان یا لیوان پر از آب و توپ پینگ پنگ نیاز دارید. 

بازی یک

در این شیوه بازی؛

 ابتدا ، نه فنجان را همانطور که در تصویر  دیده می شود ، تنظیم کنید. سپس به بازیکن به تعداد دفعه مشخصی اجازه پرتاب توپ را بدهید تا توپ های خود را به داخل  لیوان  پرتاب کنند مثلا اگر آنها بتوانند سه توپ را وارد لیوان کنند (سه عدد در یک ردیف) ، آنها برنده هستند. بهتر است به هر بازیکن 3 عدد توپ بدهید

 برای بچه های کوچکتر ، می‌ توان به تعداد نامحدودی فرصت داد تا توپ ها را درون لیوان ها پرتاب کنند.  همچنین این بازی می تواند یک بازی زمان دار باشد. مثلا به بازیکن ها بگویید :«آیا می توانید در دو دقیقه سه مرتبه پشت سر هم این کار را انجام بدهید»


اولین ایده بازی ساده ترین است. این یک چالش یک بازیکن است بنابراین برای کودکان عالی است (اگرچه برای بزرگسالان نیز می تواند چالش برانگیز باشد).

بازی دو

این بازی را بسته به خلاقیت خودتان می توانید به شیوه های مختلف اجرا کنید مثلا برای ایجاد چالش بیشتر می توانید از هر بازیکن بخواهید اولین کسی که بتواند سه بار پشت سر هم توپ ها را در سه لیوان عمودی یا افقی پرتاب کند برنده است و مثلاً اولین بازیکنی که سه بار پیاپی موفق شود ، برنده است. این بازی نیاز به سرعت بالا  دارد و بسیار  هیجان انگیز است. 



مشخصات بازی و سرگرمی
وسایل بازی : - ٩ عدد لیوان یکبار مصرف یا لیوان شیشه ای و یا فنجان
- تعدادی توپ پینگ پونگ رنگی
گردآورنده : پروانه کیانیان