بازی نی و کارتن

دسته : آموزشی
تعداد بازیکنان : انفرادی ، گروهی ، دو نفره
محل بازی : فضای باز
گروه سنی : ٣ تا ۱٨ سال به بالا

شرح بازی و سرگرمی

اگرکودک ما مهارت های حرکتی ظریف نسبتا خوبی نداشته باشد این باعث می شود کودک در مدرسه، نتواند مداد را به طریق صحیح در دست بگیرد، بسیار درشت بنویسد، بدخط بنویسد، هنگام نوشتن های طولانی دست کودک درد بگیرد، سرعت نوشتن او کم باشد و یا در مواردی تلاش بسیار زیادی برای هر گونه نوشتن نیاز داشته باشد.

به همین دلیل بازی هایی برای تقویت مهارت های حرکتی ظریف را به شما معرفی می کنیم. که برای تمامی کودکان با مهارت های حرکتی ظریف ناکافی در هر سنی مناسب است.

محدوده سنی بیشتر بازی های معرفی شده ی زیر، کودک بالای 3 سال می باشد.

مهارت های خود یاری، بدین معنی است که کودک قادر به انجام کارهای شخصی خود باشد و استقلال خود را به مرور از 3 تا 6 سالگی کسب کند. این مهارت ها شامل: پوشیدن و درآوردن لباس های خود، باز و بسته کردن انواع زیپ ها و دکمه ها، چرخاندن کلید درها و قفل های مختلف، استفاده مناسب از قاشق، چنگال و چاقو، بدون کثیف کردن خود، شستن دست ها و صورت، استفاده از دستشویی به تنهایی، مسواک زدن، گره زدن بند کفش و... می باشد. البته تمامی این مهارت ها به مرور با افزایش سن (رشد مغز) و تمرین زیاد به وجود می آیند. برای مثال اغلب کودکان در 6 سالگی برای اولین بار موفق به بستن بند کفش خود می شوند.

در این بازی شما بر روی یک کارتن تعدادی سوراخ قرار دهید و از کودک بخواهید از نخ کاموایی یا بند کفش و یا پیپ پاک کن و یا نی های فنری پلاستیکی استفاده کند و آن ها را از این سوراخ ها عبور دهد.

برای این بازی می توانید زمان نیز در نظر بگیرید تا به گذاشت زمان و تکرار این بازی رکوردها ی زمانی را برای او بگیرید.

حتی می توانید به شکل رقابتی بین چند کودک این کار را انجام دهید.












مشخصات بازی و سرگرمی
میزان تحرک : کم تحرک
زمان بازی : روز ، شب