جور چین

دسته : آموزشی
تعداد بازیکنان : انفرادی ، گروهی ، دو نفره
محل بازی : فضای باز
گروه سنی : ٢ تا ۱٨ سال به بالا

شرح بازی و سرگرمی

مهارت های حرکتی ظریف و درشت جزء مهارت هایی هستند که حتما باید به کودک آموزش داده شود. حالا فرض کنیم کودک ما مهارت های حرکتی ظریف نسبتا خوبی ندارد. این باعث می شود کودک در مدرسه، نتواند مداد را به طریق صحیح در دست بگیرد، بسیار درشت بنویسد، بدخط بنویسد، هنگام نوشتن های طولانی دست کودک درد بگیرد، سرعت نوشتن او کم باشد و یا در مواردی تلاش بسیار زیادی برای هر گونه نوشتن نیاز داشته باشد.

به همین دلیل بازی هایی برای تقویت مهارت های حرکتی ظریف را به شما معرفی می کنیم. که برای تمامی کودکان با مهارت های حرکتی ظریف ناکافی در هر سنی مناسب است.

دست ورزی، بازی، جابه جایی و ساختن با انواع اسباب بازی های چفت شونده، ساختنی با قطعات کوچک، عروسک های بسیار ریز و اسباب بازی های مینیاتوری که در این بازی ها حتی اگر چیز خارق العاده ای نیز ساخته نشود، صرف دست گرفتن، و تحریک عصب ها و ماهیچه های کف دست و انگشتان موجب تقویت مهارت های ظریف می شود.

برای جذابیت بیشتر برای کودک، این فعالیت را می توانید با شمارش، دسته بندی رنگ و شکل و... ترکیب کنید. همچنین جایگاه های متفاوتی برای قرار دادن این اشیا روی آن ها، بسازید تا علاوه بر تقویت مهارت های ظریف و هدف دار شدن بازی، هماهنگی چشم و دست و دقت و تمرکز را نیز پرورش دهید.

مانند: عروسک های بند انگشتی، وسایل آشپزخانه یا حیوانات پلاستیکی بسیار کوچک، ماشین های ریز، چفتوها، لگوهای دارای قطعات کوچکتر، پولک ها و منجوق ها


مشخصات بازی و سرگرمی
میزان تحرک : کم تحرک
زمان بازی : روز ، شب