مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو (منطقه ۱٩)

استان : تهران
شهرستان : تهران

مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو منطقه 19 دارای فعالیت های مختلف فرهنگی، سبک زندگی و ورزشی اعم از فوتبال، والیبال و استخر شنا می باشد و امکانات تفریحی نظیر پیست کارتینگ اتومبیلرانی و پیست دوچرخه‌سواری را داراست.

شرح بانک های اطلاعاتی

شهربانوی بوستان ولایت در مساحت 6 هکتار تاسیس شده است که مجموعه‌ای منحصر به فرد و برخوردار از فعالیت های مختلف فرهنگی، سبک زندگی و ورزشی اعم از فوتبال، والیبال و استخر شناست. بخشی از فضای شهر بانوی بوستان ولایت به زمین چمن فوتبال و 1200متر به زمین روباز ورزشی اختصاص یافته است.این شهربانو به پیست کارتینگ اتومبیلرانی و پیست دوچرخه‌سواری ویژه استفاده بانوان تجهیز شده؛ بخش دیگر شهربانو را فروشگاه‌های آن تشکیل می‌دهد که به ‌عرضه کالاهای موردنیاز خانم‌ها، محصولات فرهنگی و ورزشی می‌پردازد.

لازم به ذکر است مجموعه شهربانوی بوستان ولایت با دیوارهای بلند از سایر قسمت‌های این بوستان جدا شده تا تمامی دختران و بانوان ایرانی به راحتی و با آزادی کامل، بدون هیچ گونه محدودیت پوششی (حجاب اسلامی) بتوانند در این مجموعه تردد کرده و ایام خوشی را همراه دوستن و اقوام خود سپری کنند که به واسطه همین شرایط ، تمامی فعالیت های این مجموعه نیز توسط بانوان فعال و متخصص ایران زمین به انجام می رسد.

مجموعه شهربانو
درضلع شمالی بوستان ولایت و در زمینی به مساحت 6 هکتار ، 20 ساختمان با کاربری های فرهنگی ، هنری ، مذهبی ، اموزشی ، اجتماعی و ورزشی بمنظور رفاه و آسایش بانوان به بهره برداری رسید که شامل پروژه های ذیل می باشد:
                        
 
1ـ سالن ورزشی سرپوشیده :
این سالن به مساحت 1200 مترمربع درشهربانو واقع و دارای دو سالن مجزا ، سالن ورزش توپی با سکوی ویژه تماشاگران و سالن ورزشی های رزمی که دراین سالن ها ورزشهای ایروبیک ، یوگا ، والیبال ، بستکنبال ، ژیمناستیک ، کاراته و ... جهت بانوان آموزش داده می شود./ شماره تماس 55460107

2ـ زمین چمن فوتبال :
 در قلب شهربانو زمین چمن فوتبال به ابعاد 50*70 قراردارد که دارای سکوی تماشاگران به تعداد 150 نفر است و در زمینی به مساحت 350 مترمربع به بهره برداری رسیده است . که این زمین جزو معدود زمین های روباز ورزشی بانوان است.

 3ـ استخر بانوان
در ضلع شمالی شهربانو ، استخری قرار دارد که در بین درختان کاج ، محصور است .با استفاده از تجهیزات پیشرفته این استخر به شکلی زیبا و مدرن ، طراحی شده است و در چهار فصل سال ، مورد استفاده قرار می گیرد .
دارای خدمات : آموزش شنا ، آب درمانی ، مدرسه شنا ، سونا و ماساژ بخار 

4ـ سالن مد و لباس :
سالن مد و لباس در جنوب شهربانو احداث شده است که دارای سکوی نمایش لباس و سکوی تماشاچیان است که براری اولین بار است که سالن مد بانوان در یک مجموعه مختص بانوان اختصاص یافته است.
خدمات مزون دوخت انواع لباس ، لباس مجلسی ، لباس عروس ، مانتو ، انواع چادر 
              

 5ـ مرکز زیبایی :
سالن سالن زیبایی زربانو به منظور ارائه خدمات آرایشی ، بهداشتی و پیرایشی به بانوان منطقه افتتاح شد که نیازهای تخصصی بانوان در زمینه های بهداشتی ، آرایشی و پیرایشی ، ماساژ و آتلیه عکس اختصاص دارد.

6ـ مرکز آموزش :
این مرکز در 3 طبقه و در شرق شهربانو مورد بهره برداری قرار گرفته است که کلاسهای آموزش مبانی کامپیوتر و تقویتی ، زبان انگلیسی و ... در تمام سطوح برگزار می شود.

7 ـ کارگاه فرش :
کارگاه فرش در زمینی به مساحت 195 مترمربع مورد بهره برداری قرار گرفته و آموزش قالی بافی و انواع تابلو فرش به بانوان داده می شود و همچنین گواهی از سازمان فنی و حرفه ای که دارای بیمه تامین اجتماعی نیز است ارائه میگردد.
                    

8ـ مرکز مشاره و ساختمان اداری :
در ضلع شمالی شهربانو ، ساختمان دوطبقه ای قرار دارد که شامل ساختمان اداری ، حراست است.
       

9ـ رستوران برکت :
در شرق مجموعه شهربانو آشپزخانه و رستورانی به منظور سرویس دهی به مهمانان و استفاده کنندگان با ظرفیت 150 نفر به بهره برداری رسیده است. 
       
10ـ خانه کودک :
خانه کودک که بمنظور استفاده کودکان از وسایل بازی و گذراندن اوقات فراغت و آموزش و مشاوره مـــورد بهره برداری قرار گرفته است.

11ـ مهدکودک هاجر :
مهدکودک هاجر که بمنظور آسایش بانوان و راحتی کودکان از مجموعه شهربانو مورد بهره برداری قرار گرفته است. که در این مرکز آموزش های تخصصی ، پرورش خلاقیت کودکان و تورهای تفریحی و آموزشی ارائه می شود.

12ـ فروشگاه ویژه عرضه محصولات :
به دلیل محصور بودن مجموعه شهربانو ، سه فروشگاه عرضه کننده محصولات فرهنگی ، ورزشی، و نیز فروشگاهی ویژه بانوان فعالیت می کنند. 
                       

 13ـ مدیاتک :
  ساختمان فناوری ها و تکنولوژی نوین با عنوان مدیاتک به منظور بهره مندی بانوان از فضای مجازی رایانه ای راه اندازی شده است که شامل بازیهای کامپیوتری است .

14 ـ ساختمان ورودی جنوبی :
در ضلع جنوبی شهربانو از برج سابق مراقبت فرودگاه به عنوان ورودی جنوبی این مجموعه استفاده می شود.

15 ـ نمازخانه
نمازخانه و وضوخانه نیز در شهربانو قرار دارد که در زمینی به مساحت 315 مترمربع ساخته شده است.

16 ـ گالری هنر :
درضلع شرقی مجموعه شهربانو کارگاه هنر دایر است که آموزش هنرهای صنایع دستی ، تزئینی و سنتی ، معرق ، نقاشی ، خطاطی جهت بانوان ارائه میگردد.
        

17ـ کارتینگ اتومبیلرانی عفاف
در ضلع غربی مجموعه شهربانو و در کنار ورودی اول پیست کارتینگ در زمینی به مساحت حدود 2000 مترمربع طراحی شده که این کارتینگ اختصاصی بانوان است.

در اطراف مجموعه شهربانو، پیست دوچرخه سواری به طول 1200 مترمربع درعرض 4 متر و با داشتن دوچرخه های جدید و مدرن آماده برگزاری مسابقات گروهی ، خدمات فردی و برپایی اردوهای جمعی است.
                         

19ـ زمین ورزشی روباز :
دو زمین ورزشی روباز در مرکز شهربانو ، مورد بهره برداری قرار گرفته که این زمین ها به بازی های والیبال و بسکتبال و نیز ورزش بدنسازی بانوان اختصاص یافته است.

 20 ـ دیوار پیرامونی :
دورتا دور مجموعه شهربانو دیواری زیبا کشیده شده است که علاوه بر چشم نوازی ، محوطه ویژه بانوان را محصور می نماید./
21 ـ حیاط ایرانی :
محوطه حیاط ایرانی در زمینی به مساحت 2000 مترمربع قرار دارد که به نمادی از حیاط های قدیم ایران تبدیل شده است که بمنظور رفاه ، آسایش بانوان احداث گردیده است./              

22 ـ مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه
این مرکز که اموزش گل و گیاه در راستای ارتقای فرهنگ توسعه ، حفظ و نگهداری فضای سبز و جلب مشارکت بانوان فعالیت دارد که دوره های آموزشی نگهداری ئ تکثیر گیاهان آپارتمانی ، سبزیکاری ، گل های فصلی ، درخت و درختچه های زینتی و ... بطور رایگان آموزش داده می شود./ شماره تماس 55460877
23ـ کتابخانه تخصصی بانوان
کتابخانه تخصصی بانوان که در مساحتی 500 مترمربع که دارای سالن قرائت خانه و 2700 جلد کتاب و باعنوان های تخصصی بانوان در ضلع جنوب غربی شهربانو مورد بهره برداری قرار گرفته است.





مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱۵۵۴۵٠۱۱۶
٠٢۱۵۵۴۶٠۱٠٧
آدرس : انتهای اتوبان نواب، ضلع شمالی بوستان ولایت