مجموعه فرهنگی تفریحی ورزشی جماران

استان : تهران
شهرستان : تهران

مجموعه ورزشی فرهنگی تفریحی جماران شامل مراکز ورزشی (استخر، زمین فوتبال چمن مصنوعی، پینت بال در جنگل طبیعی، مجموعه ورزشی و سلامت راسپینا شامل سالن های بدن سازی و فیتنس و تی آر ایکس و …، استخر روباز آفتاب بانوان، زمین اسکیت و بسکتبال و والیبال ساحلی)و مراکز تفریحی می باشد.

شرح بانک های اطلاعاتی

  • چشم انداز مجموعه فرهنگی-ورزشی-تفریحی جماران
  • مجموعه ای با شناسنامه شاخص فرهنگی- ورزشی تفریحی.
  • مجموعه ای تفرجگاهی که واجد جاذبه های گردشگری در زمینه های فرهنگی- ورزشی- تفریحی باشد.
  • مجموعه ای با جمعیت استفاده کننده تثبیت شده و ساخت و سازهای باکیفیت.
  • مجموعه ای با الگوی کارکردی ممتاز.
  • مجموعه ای با توانایی اقتصادی بالا در جهت تأمین هزینه های خدماتی خود و سود دهی قابل ملاحظه.
  • مجموعه ای توانمند در راستای ارتقای فرهنگ عمومی در استفاده از فضاهای مشابه.
  • مجموعه ای با هویت طبیعی با بهرمندی از فضاهای غیر مصنوع (کوهستان، نهرها، درختان و …).
  • الگویی اقتصادی در جهت گسترش فضاهای مشابه و جلب سرمایه گذاران در عملکرد های فرهنگی-ورزشی و تفریحی.

هدف های اصلی چشم انداز عبارت است از:

  • افزایش جلب گردشگران برای استفاده از تفرجگاهی طبیعی-کوهستانی و تفریحگاهی شهری.
  • ساماندهی و بهبود فضاهای رفاهی- خدماتی برای گذران اوقات فراغت.
  • تقویت فضاهای اجتماعی و فرهنگی در جهت ایجاد سر زندگی و نشاط جامعه.
  • افزایش و ایجاد منابع مالی جدید در راستای تحقق اهداف اقتصادی- رفاهی– اجتماعی باشگاه جماران.


شرح دوران فعالیت مجموعه جماران

دوره اول ( تقریباً یک دهه )

   این مجموعه در دهه اول انقلاب شکوهمند اسلامی ، محل حفاظت و امنیت منطقه جماران برای حفاظت از بیت حضرت امام خمینی (ره) بوده و تأسیسات و تجهیزات نظامی و پدافندی در آن مستقر بود.

دوره دوم ( تقریباً سه ساله )

  پس از رحلت بنیانگذار انقلاب شکوهمند اسلامی . این مجموعه به بنیاد مستضعفان و جانبازان واگذار شده و فرآیند انتقال نیروهای حفاظتی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز و اماکن جایگزینی در اختیار آن نیروها قرار گرفت.

دوره سوم ( تقریباً پنج ساله )

  مجموعه تحت عنوان اردوگاه امام خمینی (ره) در اختیار معاونت محرومان بنیاد قرار گرفته و عملیات زیر ساختی ( احداث جاده ها _ دیوار کشی مسیرها ، ایجاد ابنیه مانند نمازخانه و محصور کردن استخر روباز موجود ، ایجاد سرویس بهداشتی ، سالن عمومی و از جمله ایجاد فضای سبز ( سالنهای گلخانه ای و باغی ) آغاز می گردد.

دوره چهارم ( تقریباً هفت ساله )

  اردوگاه حضرت امام خمینی شماره ۲ به ارائه خدمات به بخش محرومان کشور ، برگزاری اردوهای دانش آموزی ، برگزاری سمینارها و جلسات غیر تشریفاتی و اینگونه امور مبادرت می ورزد.

دوره پنجم ( تقریباً شش ساله )

  پس از انحلال معاونت محرومان ، اردوگاه به بنیاد علوی واگذار می گردد و بنیاد براساس رسالت و وظیفه ای که بعهده داشته ، خدمات قبل را با تغییراتی ، ادامه می دهد.

  نکته قابل توجه اینجاست که در فرآیند ارائه خدمات ، چرخه اقتصادی در اردوگاه وجود نداشته و کلیه رزرو ها و محاسبات مالی برای برگزاری اردوهای دانش آموزی _ اداری و جلسات در ستاد مرکزی بنیاد علوی صورت گرفته ، مدیریت مجموعه حتی کمترین امکانات مالی برای ارائه خدمات خاص و ضروری را نیز نداشته است.

دوره ششم ( دو ساله )

  از سال ۱۳۸۸ مقدر می گردد اردوگاه امام خمینی (ره) با نام باشگاه فرهنگی ، ورزشی و تفریحی جماران به صورت خودگردان و تحت نظارت هیئت امنائی متشکل از مدیر عامل محترم سازمان اموال و املاک بنیاد _ مدیر عامل محترم بنیاد علوی و مدیر عامل محترم هلدینگ سیاحتی پارسیان .فعالیت جدید و متفاوتی با نگرش مدیریتی جدید ، ارائه نماید.

نکته مهم این بود که از این تاریخ به بعد مقرر شده بود که باشگاه بر عموم هم میهنان عزیز ، خدمات ارائه نموده و خودگردان گردد.

مدیریت باشگاه تحت نظارت و با هزینه بنیاد علوی و پس از شناسائی اولویت های اماکن قابل بهره بردار ، نسبت به بازسازی ، نوسازی و توسعه استخر و سونای مجموعه اقدام نموده که کمتر از ۷ ماه در مساحتی برابر ۱۶۰۰ متر مربع و به طور ۱۰۰% ، استخر و سونا، بازسازی و توسعه یافته و از طریق برگزاری مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار شده و اولین مرکز درآمدی مجموعه ، فعالیت خود را آغاز می نماید.

سپس بازسازی ، نوسازی و توسعه رستوران و آشپزخانه مرکزی در دستور کار قرار می گیرد که همزمان با بازسازی استخر این مهم نیز صورت می پذیرد.

 

دوره هفتم ( دوره کنونی )

از اتفاقات شکل گرفته میتوان به شناسائی اماکن و فضاهای قابل بهره برداری بوده اشاره کرد که با قید اولویت زمانی در کوتاهترین مدت ، این شناسائی و عملیات اجرائی صورت گرفته به طوری که در طی سال ۹۱ مجموعه جماران ، زیان چند صد میلیون ریالی سال گذشته را جبران نموده و اندک سودی را نیز محقق می نماید.

 طرح جامع باشگاه جماران که مدت ها بدون تصمیم و بلاتکلیف مانده بود ، در دستور کار قرار گرفته که به میزان قابل توجهی از مقدمات تهیه طرح در همین مدت کوتاه ، آماده گردید.
















مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱۲۶۱۱۷۰۲۱-۴
پست الکترونیک : info@jamaranclub.com
وب سایت : jamaranclub.com
آدرس : نیاوران، سه راه یاسر، انتهای خیابان یاسر