دبیرستان پسرانه صاحب کوثر (دوره دوم)
مؤسسه فرهنگي آموزشي امام رضا (متوسط 1و 2 صاحب كوثر ص) در سال 1390 به نيت و قصد ارائه خدمات فرهنگي و آموزش و معنوي زير نظر بنياد فقه و معارف اهل بيت (عليهم السلام ) تحت اشراف آيت الله هاشمي شاهرودي تأسيس گرديد.
دبيرستان متوسطه 1و 2 صاحب كوثر(ص) بر اين باور است كه تربيت متعادل و انسانهاي سالم و كارآمد براساس تربيت معنوي و بر پايه محبت و دوستي با خالق بنا مي شود و انتظار دارد مربيان و اولياي فراگيران اصل اساسي اعتقاد به خداي يگانه و حب الهي و توسل به اهل بيت (ص) را در رأس اهداف تعليم و تربيت قرار دهند.
مطابق تعاليم اسلامي، هماهنگي والدين در زمينه حفظ ارزشهاي ديني و انساني، ما را در انجام وظيفه خود دلگرم خواهد نمود.
مجتمع، تمام توان خود را براي هماهنگ سازي خانه و مدرسه بكار گرفته و عقيده دارد دانش افزايي و اتخاذ روشهاي هماهنگ تربيتي، موجب اعتلاي اخلاقي و درسي فراگيران كه ارزنده ترين سرمايه هاي كشور هستند خواهد شد.
ويژگيهاي آموزش و پژوهشي
- استفاده از معلمين با انگيزه و توانمند با سابقه تدريس در مدارس برتر
- ارائه سيستم آموزش مستمر با نگاه ارائه بازخورد دائمي به داننش آموز ، ولي و مشاور
- شناسايي دانش آموزان مستعد و فراهم آوردن زمينه مناسب جهت رشد و شكوفايي
- ارائه كارنامه عملكرد الكترونيكي به صورت روزانه و مكتوب ماهانه .
- اختصاص فضاي مناسب جهت فعاليتهاي آموزشي شامل آزمايشگاه و سايت رايانه
- استفاده از تكنيكهاي كارگروهي در كلاسها و ساعات بيرون از كلاس
- اختصاص زمان معين در برنامه هفتگي براي انجام فعاليتهاي پژوهشي
- ارائه رشته هاي نانو تكنولوژي و رايانه در كلاسهاي پژوهشي
افزايش توانمندي دانش آموزان در زمينه رايانه با برگزاري كلاسهاي عملي و پژوهش - تاكيد بر توانمندي دانش آموزان در زمينه زبان خارجي با برگزاري كلاسهاي مكالمه زبان
- استفاده از منابع الكترونيكي ، محتواي چند رسانه ايي و آزمايش در روال تدريس دبيران
ويژگيهاي پرورشي
- تقويت روحيه معنويت گرايي و تعبد عاقلانه در قالب نمازهاي جماعت و سخنراني هاي مذهبي و اخلاقي
- توجه به نقش كليدي قرآن در قالب جلسات ، كلاسها و مسابقات .
- توجه به نقش تربيتي توسل به اهل بيت در قالب هيات ، زيارات مختلف و مطالعات
برگزاري مراسمهاي مذهبي توسط هيئت دانش آ موزي - تقويت روحيه تعهد و احساس مسئوليت در دانش آموزان
- توجه به خانواده و تقويت جايگاه آن در افكار و رفتار دانش آموزان
- برگزاري اردوهاي زيارتي و تفريحي
- توجه به سلامت روح و جسم با ا ستفاده از امكانات ورزشي مدرسه و برگزاري مسابقات ورزشي
ويژگيهاي مشاوره و هدايت تحصيلي
- حضور مشاوران جوان ، صميمي وتوانمند .
- ايجاد حلقه رابط بين دبيرستان، دانشآموزان و اولياء ايشان.
- برگزاري دورههاي روانشناسي و دانشافزايي ويژهي اولياء و دانشآموزان.
- آگاه سازي دانشآموزان و اولياء نسبت به خصوصيات آموزشي، پژوهشي، كنكور.
- ارائه راهنمايي متناسب با استعدادها و تواناييهاي هر دانشآموز از طريق برگزاري جلسات مشاوره فردي.
- آموزش برنامه ريزي و مهارت مديريت زمان به وسيله دفتر برنامه ريزي و كنترل هفتگي آن.
- آموزش مهارت هاي زندگي مديريت فردي، پرورش افكار و روانشناسي موفقيت.
- تشكيل و برگزاري منظم جلسات انجمن اوليا و مربيان به صورت ماهانه
- تشكيل جلسات شوراي دانش آموزي و
ويژگيهاي برنامه كنكور
- استفاده از دبيران مجرب و متخصص
- برگزاري آزمونهاي جامع داخلي هفتگي (هماهنگ با پيشرفت درسي
- برگزاري آزمونههاي جامع ماهانه در جامعه آماري وسيع
- برگزاري جلسات هفتگي مشاوره گروهي و آموزش مهارتهاي لازم متناسب با زمان (روش برنامه ريزي درسي، روشهاي مطالعه، هنر آزمون دادن، تكنيكهاي افزايش دقت و . . . )
- تنظيم برنامه مطالعاتي دورههاي ويژه (دوره جمع بندي، دوره نوروز و . . .)
- برگزاري اردوهاي مطالعاتي نوروز ، جمع بندي نيمسال اول
- پيگيري روند پيشرفت درسي داوطلبان از طريق مشاوره فردي
- تشكيل كلاسهاي تقويتي جهت بهبود وضعيت علمي داوطلبان
- برگزاري طرح مطالعه و كار گروهي در مدرسه با حضور نيروهاي ناظر
- تشكيل جلسات اولياء در راستاي هماهنگي برنامه هاي مدرسه و خانواده و ارائه گزارش روند پيشرفت داوطلبات به اولياء از طريق تماسهاي تلفني
- همايشهاي دوران جمع بندي (با حضور دبيران مدرسه)
٠٢۱٢٢۴٩۱٨٠٩