دبستان پسرانه تدبیر
عمليات ساختماني مجتمع آموزشي تدبير در سال1370 آغاز گرديد. مجموعه ي فضاهاي آموزشي مجتمع بالغ بر 8000 متر مربع در دو ساختمان مستقل مجاور يكديگر طراحي و احداث گرديده است.
نگاه راهبردي مجتمع آموزشي پسرانه غير دولتي تدبير
ماموريت : مدرسه مهم ترين نهاد تعليم و تربيت رسمي است كه متولي فرآيند تعليم و تربيت در ساحت هاي اعتقادي، عبادي و اخلاقي، اجتماعي و سياسي، زيستي و بدني، زيبا شناختي و هنري، اقتصادي و حرفه اي، علمي و فناورانه مي باشد.
مدرسه با مشاركت خانواده، نهادها و سازمان هاي دولتي و غير دولتي موجبات رشد و بالندگي دانش آموزان در ابعاد فردي، اجتماعي و جهاني را به صورت نظام مند و در ساختاري كارآمد و اثر بخش فراهم مي سازد.
چشم انداز: زمينه سازي براي شكوفايي فطرت و استعداد هاي دانش آموزان و تربيت انسانهايي كارآمد، دانش پژوه، عدالت محور و مشاركت جو و برخودار از مربيان مومن و آراسته به فضايل اخلاق اسلامي، عامل به عمل صالح، تعالي جو و تحول آفرين، آينده نگر، متعهد، امين، بصير و حق شناس
اهداف كلان :
- رشد و شكوفايي استعداد هاي بالقوه نسل جوان و كارآمد جامعه
- ارتقاي سطح علمي همزمان با رشد باورهاي اعتقادي دانش آموزان
- ايجاد انگيزه و روحيه مسئوليت پذيري و تلاش هاي سازنده در دانش آموزان
- رشد توانايي هاي فكري و خلاقيت هاي فردي و جمعي دانش آموزان
آشنايي دانش آموزان با آخرين نتايج تحولات علمي و دستاورد هاي پژوهشي روز جهت حل مسائل و مشكلات فردي و اجتماعي
استراتژي هاي تدوين برنامه ها :
- توسعه مهارتهاي حرفه اي كادر اداري و آموزشي و ارتقاي سطح بهره وري سرمايه هاي انساني
- بهسازي و كيفيت بخشي برنامه هاي آموزشي
- گسترش و تعميق فرهنگ پژوهش، تحقيق، خلاقيت و نوآوري
- نظام مند و اثر بخش نمودن مشاركت خانواده ها و نهاد هاي مرتبط با مدرسه
- توسعه و تعميق باورهاي ملي و مذهبي به منظور هويت بخشي ايراني و اسلامي
- توسعه مشاركت دانش آموزان و مسئوليت پذيري ايشان در انجام امور مدرسه
- ارتقاي كيفيت ساعات فوق برنامه
- ارتقاي سطح كمي و كيفي برنامه هاي بهداشت و سلامت
- توجه به خود انگيختگي در انجام فعاليت ها در همه عوامل مدرسه
- توسعه و بهره گيري از فن آوري هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي
ساختار كالبدي
مجتمع آموزشي تدبير در قطعه زميني به مساحت 5000 متر مربع در منتهي اليه شمال غربي منطقه ي ولنجك و مشرف به چشم انداز زيباي منطقه ي دركه احداث گرديده است.
فضاهاي آموزشي مجتمع در ساختمان مستقل مجاور يكديگر پيش بيني شده است. ساختمان شماره (1) با زير بناي حدود 2000متر مربع جهت برنامه هاي توسعه مجتمع ( دوره هاي متوسطه اول و متوسطه دوم ) در نظر گرفته شده است.
طبيعت آرام و پاك، هواي سالم و تميز و چشم انداز زيباي منطقه ي دركه، محيطي جذاب و روح بخش را در تمامي فضاهاي مجتمع به ويژه محوطه هاي باز آن فراهم ساخته است.
دوره هاي تحصيلي
در حال حاضر مجتمع آموزشي تدبير در دوره هاي پيش دبستان و دبستان فعال مي باشد و با جذب، آموزش و تربيت نو آموزان و دانش آموزان مطابق استاندارد هاي تعيين شده، توسعه اي همه جانبه، متوازن و منطقي را براساس رويكرد هاي كيفي دنبال مي نمايد.
فضاها و امكانات :
1- كلاس هاس استاندارد و مجهز به امكانات هوشمند به منظور بهره گيري از فناوري هاي نوين آموزشي در كلاس
2- مركز پيش دبستاني با ايجاد فضايي ايمني و با نشاط و برنامه ريزي تخصصي متناسب با اهداف پيش دبستاني
3- آزمايشگاه جهت انجام فعاليت هاي علمي توأم با عمل و انجام فعاليت ها و پروژه ها به صورت تجربي
4- سايت رايانه به همراه طراحي وتدوين برنامه آموزشي كامپيوتر و روباتيك
5- كتابخانه جهت توسعه و ترويج فرهنگ مطالعه،كتابخاني، پژوهشي و تحقيق
6- نمازخانه به منظور انجام فعاليت هاي ديني و مذهبي و احياي ارزشهاي والاي اسلامي
7- اتاق بهداشت و برنامه ريزي دقيق سالانه براي انجام معاينات مستمر و مراقبت هاي بهداشتي و پيگيري هاي به موقع در موارد خاص
8- دپارتمان زبان انگليسي با بهره گيري از جديدترين سيستم ها و متد آموزشي روز دنيا و استفاده از مدرسين با تجربه و متخصص در آموزش زبان به كودكان و نوجوانان
TPR, CA, Task based, Portfolio based, Phonicsand, …
9- واحد مشاوره به منظور ارايه گزارش ها از روند پيشرفت تحصيلي و رسيدگي به امور دانش آموزان و ارايه خدمات مشاوره اي مورد نياز
10- زمين بازي و اتاق ورزشي جهت ارتقاي سطح سلامت و تربيت بدني و با نشاط سازي دانش آموزان با برگزاري فعاليتها و مسابقات ورزشي
11- سالن اجتماعات جهت برگزاري مراسم و آيين هاي خاص در طول سال تحصيلي مطابق برنامه سالانه مدرسه
12- آشپزخانه و سالن غذا خوري به منظور طبخ غذا هاي سالم و پذيرايي ناهار از دانش آموزان عزيز ومهمانان ارجمند
مجتمع آموزشي تدبير برگزاري مسابقات علمي، هنري و تأمين رسانه هاي كمك آموزشي مورد نياز دانش آموزان، همكاران و اولياي برگزيده را در تقويم اجرايي سالانه خود پيش بيني نموده است.