سالن تئاتر باران

دسته : تئاتر
استان : تهران
شهرستان : تهران

تئاتر باران با داشتن امکانات نوری به روز، قابلیت صدای دالبی، اتاق نور مجهز به جدیدترین تجهیزات، فاقد نقاط كور صحنه‌ای، دارای امكانات جلوگیری از خروج صدا و فضای تمام آكوستیك و درب خروج اضطراری ساخته شده است.

شرح بانک های اطلاعاتی

تئاتر باران مجهزترین و بزرگ‌ترین سالن خصوصی تئاتر کشور در تهران است. تئاتر باران با داشتن امکانات نوری به روز، قابلیت صدای دالبی، اتاق نور مجهز به جدیدترین تجهیزات، فاقد نقاط كور صحنه‌ای، دارای امكانات جلوگیری از خروج صدا و فضای تمام آكوستیك و درب خروج اضطراری ساخته شده است و با توجه به امكانات مذكور، مجهزترین سالن تئاتر خصوصی تهران خواهد بود.

این مجموعه با ظرفیت125 نفر با زیربنای500 متر با امکانات فنی، صوتی و تصویری لحاظ شده و علاوه بر لابی، کافی شاپ و فروشگاه محصولات فرهنگی مجهز به 6اتاق‌ گریم است.

مجموعه هنرهای نمایشی باران با انگیزه توسعه خلاقیت ها و فعالیت های هنری، حمایت از هنرمندان و بسط هنر ارزشمند نمایش در بهمن ماه سال 1393 با اخذ مجوز از مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز نمود. تئاتر باران یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین سالن های خصوصی تئاتر در تهران است. این مجموعه با ظرفیت125نفر با زیربنای500متر با امکانات فنی، صوتی و تصویری لحاظ شده و علاوه بر لابی، کافی شاپ وغرفه محصولات فرهنگی مجهز به 6اتاق‌ گریم است.

از امکانات فنی این سالن می توان به 38 خط نوری اشاره کرد که با عمق صحنه12 متر وعرض 5/8 متر احداث شده است.

این مجموعه سال 92 در ابعادی کوچک تحت عنوان کارگاه نمایش باران با اجرای «نهنگ» و «پشت شیشه‌ها» در خیابان ویلا فعالیت خود را تحت عنوان کارگاه نمایش باران شروع کرد و در طی شش ماه فعالیت خود پذیرای بیش از سی گروه نمایشی بود.

تئاتر باران بهمن ماه سال 93 با شروع سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر آغاز به کار کرد و با نمایش"سیستم گرون هلم"به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و با حضور داوود میرباقری رسما افتتاح شد و نمایش هایی نظیر آخرین نامه،رابینسون کروزوئه،هندوانه،پلیس،ژاک و اربابش،ولپنخانه آقای کرمی،خانه کاغذی،تونل،هیچ کس نبود بیدارمان کند، زبان اصلی،سعادت لرزان مردمان تیره روز،کافه فرانسه،وانیک،عاشقانه عامدانه قاتلانه، آتن مسکو در این سالن روی صحنه رفته اند.

کمپانی تئاتر باران تیر ماه 1394 با تولید نمایش "سعادت لرزان مردمان تیره روز"رسما فعالیت خود را به عنوان نخستین کمپانی تولید آثار نمایشی آغاز کرد.

ضرورت تاسیس و ایجاد کمپانی های تئاتر در ایران این موسسه را بر آن داشت  تا اولین کمپانی رسمی تئاتر در ایران را احداث کند که از جمله آثاری که توسط این کمپانی تهیه شدند می توان به«سعادت لرزان مردمان تیره روز»به کارگردانی محسن علیخانی،«کافه فرانسه»به کارگردانی مهران رنج بر،«وانیک»به کارگردانی سهراب سلیمی،«عاشقانه،عامدانه،قاتلانه»به کارگردانی ساناز بیان اشاره کرد.

این مجموعه علاوه بر اجرای عموم آثار نمایشی ﺩﺭ سال1390 با درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺠﻮﺯ ﺷﻤﺎﺭﻩ ت/306/753/904 ﺍﺯ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭﺍﺭﺷﺎﺩ ﺍﺳﻼﻣﯽ با هدف آموزش، پژوهش و توليد در عرصه فرهنگ و هنر از وزارت فرهنگ واجازه فعاليت گرفت . در همین زمینه می توان به « دوره جامع آموزش تئاتر»با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی تهران، ورک شاپ «کمدی خلاق»با مشارکت مرکز تئاتر مولوی، کلاس های تک درس و...اشاره کرد.

مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱۶۶۱٧۶٨٢
پست الکترونیک : info@barantheater.ir
وب سایت : http://www.barantheater.ir/
آدرس : خیابان فلسطین ،پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ٢٩٢