الیور جفرز

دسته : نویسندگان
فعالیت : نویسنده ، تصویرگر

اولیور جفرز (Oliver Jeffers)، نویسنده و تصویرگر ایرلندی، متولد 1977 است و در حال حاضر در بروکلین زندگی می‌کند. وی در رشته‌ی ارتباطات بصری از دانشگاه اُلستر در سال 2001 فارغ‌التحصیل شده است و بعد از آن به داستان نویسی و تصویرگری برای کودکان و نوجوانان روی آورده است.

شرح بانک های اطلاعاتی

در زندگی‌نامه‌ی او نوشته شده که در کودکی عاشق بازی با قاشق‌ها بوده و تمایل زیادی به راه‌اندازی یک گروه موسیقی داشته؛ اما به دلیل درک نشدن استعداد موسیقی او، به جای موسیقی به تصویرگری و نقاشی روی‌ می‌آورد و استعداد سرشارش را در این زمینه به همه نشان می‌دهد.

او در کتاب‌هایش تصویرگری و داستان‌نویسی را با هم انجام می‌دهد. ریز و درشت کتاب‌هایش تماماً از هنر و خلاقیت خودش سرچشمه گرفته است. با دنیای بچه‌ها به خوبی آشناست و می‌داند آن‌ها چطور از خواندن یک کتاب لذت می‌برند. نه تنها کودکان، بلکه هر آدمی در هر سنی از دیدن تصویرگری‌های او لذت خواهد برد.

وی کار خود را از نقاشی فیگوراتیو و تصویرسازی و تصویرگری کتاب شروع کرده است و آثار وی در نیویورک و موزه‌ی بروکلین، برلین و دوبلین و... به نمایش گذاشته شده‌اند.

سبک تصویرسازی اولیور جفرز تلفیقی از «نقاشی آمیخته» و «کلاژ» است. آثار هنری اولیور جفرز شامل نقاشی‌های فیگوراتیو می‌شود که بر روی بوم یا اشیاء سه بعدی است.

جفرز، در سال ۲۰۰۷ به عنوان تصویرگر رسمی روز جهانی کتاب معرفی شد و در سال ۲۰۰۸ در لیست تایم به عنوان بهترین تصویرگران کتاب انتخاب شد.

او تا به حال ۳۳ جایزه‌ و نشان بین‌المللی را برای کتاب‌ها و تصویرگری‌هایش از آن خود کرده است؛ از جمله جایزه‌‌ی سی بی‌ آی استرالیا، جایزه‌ی کتاب سال کودکان ایرلند، جایزه‌ی کتاب بوک تراست (جایزه‌ای که مربوط به کتاب خردسالان است) و جایزه‌ی گاردین، مدال کیت گرین وی و جایزه‌ی اوبریل.

کتاب‌های اولیور جفرز به زبان‌های آلمانی و اسپانیایی و فرانسوی و فارسی و دیگر زبان‌های دنیا ترجمه شده است.

مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مذکر
وب سایت : http://oliverjeffersworld.com

http://www.oliverjeffers.com
جوایز و افتخارات : در سال ۲۰۰۷ اولیور جفرز بعنوان تصویرگر رسمی روز جهانی کتاب شد

گم شده و پیدا شده اولین کتاب اولیور جفرز که توسط استودیو آکا لندن به انیمیشن تبدیل شد و در شب کریسمس سال ۲۰۰۸ در کانال ۴ و در استرالیا در شب کریسمس ۲۰۰۹ در کانال ABC۱ و روز کریسمس ۲۰۰۹ در ABC٣ پخش شد. انیمیشن گم شده و پیدا شده برنده بیش از ۴۰ جایزه بین‌المللی از جمله بافتا برای بهترین انیمیشن در سال ۲۰۰۹ شد.

در سال ۲۰۰۸ اولیور جفرز در لیست تایم به عنوان بهترین تصویرگران کتاب انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۰ قلب و بطری به عنوان یک اپلیکیشن اپل توسط هارپر کالینز منتشر شد.

در سال ۲۰۱۲ اولیور جفرز تصویرسازی برای تبلیغ شکلات کیندر در تلویزیون انگلیس انجام داد.

در سال ۲۰۱۳ اولیور جفرز تصویرسازی کاور موسیقی (نقاشی از نلسون ماندلا) برای آهنگ "Ordinary Love" از گروه U٢ انجام داد. همچنین اولیور جفرز با کمک مک پریمو کارگردانی ویدئو آهنگ "Ordinary Love" گروه u٢ انجام داد.