داوود کیانیان

دسته : نویسندگان
فعالیت : نویسنده ، نمایشنامه نویس ، کارگردان ، پژوهشگر ، مدرس

داوود کیانیان متولد 1321 در تهران است.
او به عنوان نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و مدرس تئاتر کودک و نوجوان و همچنین نمایش خلاق شناخته می‌شود.

شرح بانک های اطلاعاتی

داوود کیانیان متولد 1321 در تهران است.

او به عنوان نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و مدرس تئاتر کودک و نوجوان و همچنین نمایش خلاق شناخته می‌شود.

کیانیان، کاردانی هنر در گرایش تئاتر از انستیتو مربیان امورهنری 1350، کارشناسی ارشد (معادل) از وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1376، دارای نشان درجه یک هنری (معادل دکترا) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 1387 دارد. دوره کوتاهی را نیز با محوریت نمایش عروسکی در فرانسه آموزش دیده است.

او نویسندگی بیش از 70 نمایش‌نامه هم‌چون «صدبار اگر توبه شکستی بازآ»، «غیراز خدا هیچ کس نبود»، «شطرنج باز»، مجموعه «تمنای باران»، «پرنده و فیل»، «چوب دو سر طلا» و «عید خونین» را به عهده داشته و بسیاری از این نوشته‌ها توسط خودش و دیگر هنرمندان اجرا شده است.

پژوهش‌های کیانیان درباره تاریخچه تئاتر کودک و نوجوان، نمایش خلاق، نقش آفرینی کودکان در ادبیات نمایشی شفاهی و ادبیات نمایشی کودک و نوجوان نیز منتشر شده است.

همچنین از او بیش از 30 مقاله در نشریات مختلف چاپ گردیده است.

راه‌ندازی تئاتر حرفه‌ای برای کودکان و نوجوان مشهد، راه‌اندازی جشنواره تئاتر نوجوانان و جوانان در مشهد، راه‌اندازی جشنواره تئاتر زندان‌های کشور، مسوول انجمن نمایش مشهد، مسوول مرکزهنرهای نمایشی مشهد، مدیر مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسوولیت مجمع بین‌المللی تئاتر کودک(اسیتژ)در کارنامه کاری این هنرمند دیده می‌شود.

عضویت در انجمن قلم ایران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، شورای تئاتر مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای تئاتر تالارهنر مرکز هنرهای نمایشی و عضویت دفتر تالیف و برنامه‌ریزی کتب درسی مقطع ابتدایی از جمله فعالیت‌های کیانیان به شمار می‌آید. 

مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مذکر
جوایز و افتخارات : از داوود کیانیان با اهدای بیش از صد لوح تقدیر در حوزه تئاتر قدردانی شده است.