باغ پرندگان

استان :
شهرستان :

بزرگترین باغ پرندگان دنیا به مساحت 23 هکتار در طرح گردشگری 80 هکتاری جنگل لویزان در بهار سال 92 افتتاح شد.
فاز اول به نام «دشتچر» شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند و یا توان پرواز ندارند. فاز دوم در محدوده شمالی است و «آبچر» نام دارد. این فاز شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارندو توسط تور از خروج پرندگان از آن جلوگیری می‌شود .

شرح بانک های اطلاعاتی

باغ پرندگان 

بزرگترین باغ پرندگان کشور یا بهتر است بگوییم بزرگترین باغ پرندگان دنیا به مساحت 23 هکتار در طرح گردشگری 80 هکتاری جنگل لویزان در بهار سال 92 قرار دارد .

فاز اول به نام «دشتچر» نام گذاری شده است که در سال 1392 افتتاح شده است و شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند و یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که مساحتی کمتر از فاز اول دارد در محدوده شمالی است و «آبچر» نام دارد. این فاز شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند و احتمالاً مشابه آنچه در باغ پرندگان اصفهان وجود دارد توسط تور از خروج پرندگان از آن جلوگیری می‌شود

در قسمت ورودی محوطه باغ اولین چیزی که جلب توجه می‌کند طوطی‌های سخنگو هستند که به شما خوشامد می‌گویند. پرندگانی نظیر کبوتر، طوطی، کلاغ، خروس، فنج . . .. در این محوطه قرار گرفته‌اند.

 باغ پرندگان تهران محدوده بزرگی دارد و به دلیل طراحی مسیرهای پیچ در پیچ در آن مسیر طولانی را شامل می‌شود. با توجه به اینکه ورودی باغ در بالاترین قسمت آن قرار دارد و از بالا تقریباً محوطه باغ قابل رویت است.

طراحی زیبای محوطه باغ پرندگان:

از شاخصه‌های باغ پرندگان تهران طراحی زیبا و منحصر به فرد محوطه باغ است. لانه‌های پرندگان به وسیله چوب و پوشال ایجاد شده‌اند.

محوطه باغ پرندگان را مسیرهای سنگفرش شده که توسط درختان و گل‌های زیبایی محصور شده است سایه بان‌هایی از جنس چوب،نی و پوشال ،نیمکت‌های چوبی با طراحی‌های متنوع،آلاچیق های چوبی،عدم وجود تیر برق یا تاسیسات اضافی،تابلوهای راهنمای طرح چوب با خط نستعلیق،آبشارهای کوچک و زیبا و طراحی هوشمندانه برکه ها و پل‌های چوبی آن همه و همه زیبایی‌هایی است که انسان را لحظاتی از هیاهوهای‌ شهر دور می‌کند

قفس پرندگان شکاری:

در شمالی‌ترین قسمت باغ پرندگان بزرگترین قفس آن جلب توجه می‌کند که گونه‌هایی از عقاب‌ها بر روی درختان تنومند اما بی‌شاخه در آن قرار داده شده‌اند.برخی گونه‌های لاشخور هم در این قفس به چشم می‌خورند، گونه هایی از جغد،شاهین نیز در قفس‌های کوچکی در آن قرار گرفته‌اند.

پرندگان گرمسیری:

در قسمت میانی باغ پرندگانی نظیر قرقاول،طاووس،پلیکان،فلامینگو و . . . . قرار‌گرفته اند.این محدوده توسط آبشارها و برکه‌های بزرگی که از بالادست باغ آبگیری می‌شوند احاطه شده است و منظره بسیار زیبایی را ایجاد کرده است.

دوطرف برکه‌های آب توسط پل های چوبی و زیبایی به هم وصل شده است.طراحی زیبای آن محوطه باعث شده که مردم هم رغبت بیشتری به آن نشان دهند.

 پرندگان آبزی:

در محدوده جنوبی باغ هم پرندگان نام آشنایی هم چون اردک،قوی سیاه و سپید،غاز و . . . .  به چشم می‌خورند.

به گفته از "دکتر اسماعیل کهرم :«"اگر پرندگان در این باغ به اندازه طبیعت خوشحال نباشند کمتر ازآن هم نیستند به علاوه چون از مشکلاتی که در طبیعت با آن روبه رو هستند مانند روباه و شغال  سیم خاردارو گلوله شکارچیان در امان هستند به طور متوسط 3 تا 4 برابر بیشتر از طبیعت عمر می کنند.

وسعت برکه های باغ پرندگان لویزان در جهان کم نظیر و در خاور میانه و ایران بی نظیر است و پرندگانی که بخواهند پرواز کنند هر اندازه که بزرگ و سنگین وزن باشند به راحتی می توانند در این برکه ها اوج گرفته و پرواز کنند کما اینکه هرروز شاهد پرواز تعداد زیادی از پرندگان بر فراز باغ و بازگشت آنها به برکه ها هستیم.»

 

 

مسير 1 : خيابان هنگام ، خيابان 35 متري استقلال ، خيابان كوهستان ، باغ پرندگان تهران

مسير 2 : بزرگراه شهيد بابايي شرق بعد از خروجي هنگام ، لاين كندرو شهرك اميد  ، خيابان كوهستان ، باغ پرندگان تهران 

 

در هر یک از ورودی‌ها پارکینگ مناسبی قرار گرفته است و از این جا به بعد را باید از تاکسی-ون‌های سبز رنگی که عبارت "سرویس رایگان باغ پرندگان" بر روی آنها به چشم می‌خورد استفاده کنید.

  با طی مسافت کوتاهی به درب ورودی باغ پرندگان می‌رسید..در بدو ورود طوطی‌های سخنگو که به شما خوش‌آمد می گویند.

تلفن تماس :  77075215 - 77075210 - 77075214

مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱٧٧٠٧۵٢۱۵ - ٧٧٠٧۵٢۱۴ ٠٢۱- ٠٢۱٧٧٠٧۵٢۱٠
آدرس : مسیر ۱ : خیابان هنگام ، خیابان ٣۵ متری استقلال ، خیابان کوهستان ، باغ پرندگان تهران
مسیر ٢ : بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام ، لاین کندرو شهرک امید ، خیابان کوهستان ، باغ پرندگان تهران