رصدخانه‌ی دماوند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران

استان :
شهرستان :

این رصدخانه‌ به دنبال ترویج دانش نجومی آماتوری در میان کودکان و نوجوانان 6-16 ساله است.
این مرکز مجهز به امکاناتی از قبیل تلسکوپ خورشیدی، تلسکوپ شکستی، بازتابی، استوایی و بازتابی نیوتونی و... است که تجهیزات و امکانات پیشرفته‌ی این مجموعه موجب شده تا حتی دانشجویان و پژوهش‌گران بتوانند برای کارهای علمی و پژوهشی خود از مرکز نجوم کودکان و نوجوانان دماوند استفاده کنند.

شرح بانک های اطلاعاتی

رصدخانه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دماوند در تاریخ 8/8/1392 افتتاح شد.

بنای رصدخانه‌ی دماوند در مساحت 650 مترمربع احداث شده است. مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان مشتمل بر شش طبقه است که گالری و ورودی، کلاس‌های نجوم، مدیریت و اطاق اساتید، خوابگاه منجمان میهمان، آسمان‌نما و رصدخانه به ترتیب در طبقه‌ی اول تا ششم طراحی شده است.

این رصدخانه مجهز به امکاناتی از قبیل تلسکوپ خورشیدی با قابلیت رصد خورشید در طول موج خاصی بدون آسیب زدن به چشم، تلسکوپ شکستی، بازتابی، استوایی و بازتابی نیوتونی و... است که تجهیزات و امکانات پیشرفته‌ی این مجموعه موجب شده تا حتی دانشجویان و پژوهش‌گران بتوانند برای کارهای علمی و پژوهشی خود از مرکز نجوم کودکان و نوجوانان دماوند استفاده کنند.

این رصدخانه‌ به دنبال ترویج دانش نجومی آماتوری در میان کودکان و نوجوانان است و هدفش آن است که در ذهن‌ مخاطبش سوال‌هایی را درباره‌ی فضا، نجوم و آفرینش ایجاد کند و نوعی شیوه‌ی تفکر را به آن‌ها یاد بدهد.

عمده فعالیت‌های این مرکز را برپایی کارگاه‌های آموزشی روزانه است. آسمان‌نما، رصد خورشید و کارگاه آشنایی با منظومه‌ی شمسی، سه بخش اصلی این بازدیدهای روزانه است

مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱٧۶٣٢٨٩٨۵
آدرس : دماوند،خیابان تختی،روبروی آموزش وپرورش،مرکزنجوم دماوند