هلن بیتریکس پاتر

Helen Beatrix Potter

دسته : نویسندگان
فعالیت : نویسنده ، تصویرگر ، پژوهشگر

او سال ۱۸۶۶ در کنزینگتون، لندن، بریتانیا
متولد شد و در دسامبر ۱۹۴۳میلادی در گذشت.


شرح بانک های اطلاعاتی

او نویسنده،تصویرگر، دانشمند طبیعت و متخصص حفاظت از محیط زیست بود. ۲۳ کتاب در مجموع به تحریر در آورد که مشهورترین آن «پیترخرگوشه» (Peter Rabbit) نام داشت که به ۳۵ زبان ترجمه و ۱۵۱ میلیون نسخه فروش داشته است.

او در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شد و به دلیل پرورش یافتن در اسکاتلند و کنار دریاچه «دیستریکت»، علاقه ویژه‌ای به این محیط سبز و وحشی داشت و همین فضا را در غالب تصویرسازی‌هایش نیز جاودان کرده است. وی پس از مدتی شروع به مطالعه و طراحی قارچ ها و جلبک ها کرد و این پژوهش ها باعث شد تا او به عنوان یک محقق قارچ شناس در انگلستان مورد احترام قرار گیرد. وی برای کتاب‌های کودک که درباره یک خانواده خرگوش به نام «پیتر خرگوشه» در ۲۳ جلد نوشت و در سال ۱۹۰۲ آن را منتشر کرد، از شهرتی جهانی برخوردار شد. او سال ۱۹۰۳ کتاب بعدی اش با عنوان «ماجرای نوتکین» را نوشت. پاتر نوشتن را سال ۱۹۲۰ به دلیل ضعف بینایی کم کرد. «داستان دو موش بد»، «داستان بچه گربه تام» و «داستان رابینسون خوک کوچولو» از دیگر آثار اوست.

پاتر، متولد شده در یک خانواده طبقه بالا، توسط استانداردها تحصیل کرده و از فرزندان دیگر جدا شده است. او حیوانات خانگی زیادی داشت و تعطیلات خود را در اسکاتلند و منطقه دریاچه گذراند، عشق و علاقه ای به چشم انداز، فلور و جانوران داشت که همه آنها را از نزدیک تماشا می کردند و نقاشی می کردند.

پاتر، در یک خانواده طبقه بالا متولد شد او حیوانات خانگی زیادی داشت و تعطیلات خود را در اسکاتلند و منطقه دریاچه می‌گذراند و با عشق و علاقه ای که به جانوران داشت که همه آنها را از نزدیک تماشا می کردند و نقاشی می‌کردند.

مطالعه او و آبرنگ قارچ ها موجب شد که او در زمینه میکربولوژیک به طور گسترده‌ای مورد احترام قرار گیرد. در سی سالگی، پاتر با چاپ " داستان پت خرگوش"محبوب شد 

 

خود را منتشر کتاب کودکان بسیار موفق. پس از این، پاتر شروع به نوشتن و نشان دادن کتابهای کودکان تمام وقت کرد.

با درآمد حاصل از کتاب ها ، مزرعه Hill Top را در نزدیکی Sawrey ، یک روستا در منطقه دریاچه که در آن زمان در لانشایر بود، خریداری کرد . در طول دهه های بعد، مزارع اضافی برای حفظ چشم انداز کشور منحصر به فرد تپه خریداری کرد.

 در سال 1913، در سن 47 سالگی، وی ویلیام هیلیس، وکیل مدافع محلی از هاوکشید، ازدواج کرد. پاتر نیز یک برنده جوایز گوسفند هرودویک بود و یک کشاورز موفق که علاقه مند به حفاظت از زمین بود. او همچنان به نوشتن و نشان دادن و طراحی بر روی کتابهای کودکان خود برای ناشر Warne بریتانیا ادامه داد و تا زمانی که وظایف مدیریت زمین و دید و بینش او دشوار بود ادامه یافت.

 

پاتر در سن 22 سالگی 1943 در خانه اش در نزدیکی ساوی در سن 77 سالگی از بیماری پنومونی و بیماری قلب فوت کرد و تقریبا تمام اموالش را به سمت اعتماد ملی ترک کرد. او با حفظ بسیاری از زمین که در حال حاضر پارک ملی منطقه دریاچه را حفظ می کند . کتاب های پاتر همچنان در بسیاری از نقاط جهان به فروش می رسند و داستان هایش در آهنگ، فیلم، باله و انیمیشن بازنویسی می شود و زندگی اش در یک فیلم و فیلم تلویزیونی نشان داده می شود.

مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مونث