آنا سیول

Sewell, Anna

دسته : نویسندگان
فعالیت : نویسنده

او در 30 مارس 1820 - 25 آوریل 1878 در انگلستان متولد شد و در 25 آوریل 1878 در گذشت.

شرح بانک های اطلاعاتی

 پدرش اسحاق فیلیپ سول (1793-1879) بود و مادرش، مری رایت سول (1798-1884)، از نویسندگان موفق کتابهای کودکان بود.

در سال 1822، پدرش در اداره فروشگاه کوچکش شکست خورد و به همراه خانوده‌اش به لندن نقل مکان کرد.

در سال 1832، زمانی که آنا دوازده ساله بود، خانواده به استوک نیینگتون نقل مکان کرد و او توانست برای اولین بار در مدرسه حضور پیدا کند تا قبل از آن مادرش در خانه به او و برادرش درس می‌داد.

در چهارده سالگی، هنگامی که برای فرار از باران با شتاب از مدرسه به خانه می‌آمد، مچ پایش پیچ خورد و آسیب جدی دید. مچ پای آنا هرگز دوباره قوی نشد و در سال ۱۸۵۷ هر دو پای او کاملاً ناتوان شد. پس از آن، آنا با درشکه‌ای رفت و آمد می‌کرد که آن را تک و تنها می‌راند. او به هوش‌ اسبش خیلی اعتقاد داشت و با وجود او، احساس امنیت می‌کرد.این تجربه به عشق او به اسب و نگرانی در مورد رفتار غیرانسانی حیوانات کمک کرد.

در سال 1836، پدر آنا  را به (Brighton) برد شاید شرایط آب و هوایی به درمان او کمک کند. در سال 1845 خانواده به Lancing نقل مکان کردند اما سلامت آنا کم کم بدتر شد. برای درمان سال بعد به اروپا رفت.

در سال 1866، فیلیپ فوت کرد، او را با هفت کودک کوچک تنها گذاشت . آنا به Catton ، روستایی در خارج از شهر نورویچ در نورفولک نزد خانواده‌اش نقل مکان کرد.

در آنجا بود که آنا تنها اثرش (رمان سیاه زیبا) را نوشت در دوره بین 1871 و 1877 که سلامتش به شدت کاهش پیدا کرده بود بطوری‌که اغلب در تختخواب می‌ماند و نوشتن برایش چالش جدی شده بود. او متن اثر را به مادرش تقدیم کرد و از سال 1876 شروع به نوشتن نامه های کاغذی کرد که بعداً مادرش از آن رونویسی کرد.

اگر چه این کتاب در حال حاضر به عنوان یک  اثر کلاسیک برای کودک و نوجوان محسوب می شود، اما آنا  ابتدا آن را برای کسانی که با اسب ها کار می کردند، نوشت.

او می‌گفت «این اثر یک هدف خاص برای ایجاد مهربانی، همدردی و درک شناختن اسب ها است ».

آنا رمان خود را در 24 نوامبر 1877 زمانی که 57 سال داشت به یک ناشر فروخت.(به قیمت تنها 40 دلار)

پس از نوشتن تنها رمانش، سیول به شدت بیمار شد درد شدیدی داشت. در ماه های بعد به طور کامل در رختخواب ماند و در 25 آوریل 1878 از هپاتیت یا سل درگذشت. همان سال این کتاب چاپ شد.

آنا چند ماه پیش از چاپِ زیبای سیاه، درگذشت و فرصت پیدا نکرد شاهد موفقیت کتابش باشد. زیبای سیاه ششمین کتاب پرفروش به زبان انگلیسی است.


مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مونث