روزنه

دسته : ناشران
وب سایت : http://www.rowzanehnashr.com/
شماره تماس : ٨٨٨۵٣۶٣۱
٨٨٨۵٣٧٣٠

انتشارات روزنه فعالیت خود را در سال 1370آغاز كرد. .

شرح بانک های اطلاعاتی

نخستین كتاب این انتشارات فیلمنامه یك مرد یك خرس نوشته مسعود جعفری جوزانی بود. 

بخش مهمی از كتاب‌های روزنه به آثار ادبی و عرفانی اختصاص دارد. مجموعه مقالات دكتر حسین الهی قمشه‌ای از نخستین آثار منتشره روزنه در این زمینه بوده است. بعدها روزنه ترجمه دكتر قمشه‌ای از كتاب پیامبر اثر جبران خلیل جبران و آن خردمند دیگر اثر هنری ون‌دایك را نیز به انتشار رساند.

 

روزنه طی 24 سال فعالیت خود، انتشار بیش از 400 عنوان كتاب در رشته‌های ادبیات كهن، شعر و عرفان معاصر، داستان ایرانی، ادبیات جهان، كودك و نوجوان، شرح متون و نقد ادبی، دین و عرفان، سیاست و اجتماع، طنز و كاریكاتور، روان‌شناسی، دایره‌المعارف و فرهنگ‌ها، معماری و ساختمان، هنر، راهنمای توریستی، پزشكی، تاریخ و جغرافیا، زندگینامه، علوم كاربردی را در كارنامه دارد.

 

علاوه بر چاپ كتب عادی، روزنه بازنشر لغت‌نامه دهخدا را كه طی دو چاپ در سال‌های 1373 و 1377 به بازار عرضه شد با همكاری دانشگاه تهران برعهده داشت. همچنین چاپ نخست كتاب اول در سال 1375 نتیجه همكاری این مؤسسه انتشاراتی و شهرداری تهران بود. پس از آن، كتاب اول به صورت یك مؤسسه جداگانه به فعالیت خود ادامه داد. از دیگر كارهای مشترك روزنه مجموعه 20 جلدی گنجنامه، دایره‌المعارف مصور آثار معماری دوره اسلامی در ایران است. این اثر عظیم با همكاری دانشگاه شهید بهشتی به زیور طبع آراسته شده است.

مشخصات بانک های اطلاعاتی
پست الکترونیک :
info@rowzanehnashr.com
آدرس : خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی جنوبی، شماره ٢٠٢، طبقه سوم