کنت گراهام

Grahame Kenneth

دسته : نویسندگان

كنت گراهام در سال ۱۸۳۲ در ادینبورگ اسكاتلند به دنیا آمد و در سال (۱۹۳۲) درگذشت.

شرح بانک های اطلاعاتی

دوران كودكی او در سفر و تغییرات پی در پی گذشت. او از مدرسه سنت ادوارد آكسفورد دانش آموخته شد و تحصیلاتش را در دانشگاه آكسفورد ادامه داد. گراهام امیدوار بود كه بتواند در دانشگاه تدریس کند یا نویسنده شود اما با قطع شدن كمك هزینه ی تحصیلی اش، آرزوهایش بر باد رفت. گراهام در سال ۱۸۷۹ به استخدام بانك انگلیس درآمد و در سال ۱۸۹۸، یكی از كارمندان عالی رتبه بانك شد. کنت گراهام اوقات فراغتش را با سفر، قایق سواری، پیاده روی و بیرون رفتن با دوستانش می گذراند. او عاشق طبیعت به ویژه كناره های رودخانه بود و این مسئله در اثر جاودانه ی او "باد در میان شاخه های بید" نمود یافته است.

 او در سال ۱۸۹۹ با السپت تامسون ازدواج كرد و در سال ۱۹۰۰ الستئر، فرزند آن ها به دنیا آمد. الستئر از یک چشم نابینا و از چشم دیگر كم بینا بود. نخستین كارهای ادبی گراهام، جستارهایی بود كه از اواخر دهه ۱۸۸۰، در مجله ها و روزنامه ها چاپ می شد. در ۱۸۹۳ "نوشته های یک کافر" که مجموعه ای از مقاله ها و داستان هایش بود، منتشر شد و سپس دو كتاب برای بزرگسالان كه در نگارش آن ها ازتجربیات دوران كودكیش بهره گرفته بود، منتشر کرد.

 این آثار، نیمه زندگینامه های خود نوشت موفقی بودند به نام های "سال های طلایی" (۱۸۹۸) و دنباله‌ی آن "روزهای رویا" (۱۸۹۵).

این دو اثر شهرت گراهام را به عنوان نویسنده ی دوران كودكی تثبیت كردند.

 مشهور‌ترین اثر او "باد درمیان شاخه های بید" ( ۱۹۰۸)، رمانی است كه برای كودكان نوشته است. گراهام نخست این داستان ها را برای سرگرم کردن پسرش می گفت. بعد ها کنت گراهام این قصه ها را با شاخ و برگ بیشتر، به شکل کتاب با عنوان اصلی "باد در میان نیزار" درآورد که نخست از سوی ناشران بسیاری پس فرستاده شد. سرانجام این مجموعه داستان با نام "باد در میان شاخه های بید" در سال (۱۹۰۸) منتشر شد.

پس از استقبال خوانندگان از "باد درمیان شاخه های بید"، او "کتاب شعر کمبریج برای کودکان" را در سال (۱۹۱۶) نوشت.

از روی "باد درمیان شاخه های بید" فیلم های سینمایی و تلویزیونی نیز ساخته شده است.

مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مذکر