ماریت تورن کویست

Marit Törnqvist

دسته : تصویرگران
فعالیت : نویسنده ، تصویرگر

در سال ۱۹۶۴ در سوئدمتولد شد .

شرح بانک های اطلاعاتی

 در پنج سالگی با مادر هلندی و پدر سوئدی‌اش به هلند مهاجرت کرد. او در دانشگاه  Gerrit Rietveld  آمستردام  در رشته تصویرگری تحصیل کرد و خیلی زود به عنوان یک تصویرگر توانا و با استعداد در هلند، سوئد و دیگر کشورها شناخته شد. شماری از کتاب‌های آسترید لیندگرن از سوی این هنرمند تصویرگری شده است. پیش از این، دو کتاب او به نام‌های «پرنده قرمز» نوشته آسترید لیندگرن و «فراتر از یک رویا» نوشته جف آرتس در ایران،  منتشر شده است. تصویرهای کتاب « پیکو، جادوگر کوچک »، در سال ۲۰۰۶ جایزه قلم‌موی طلایی، بزرگترین جایزه تصویرگری کشور هلند را از آن خود کرد. ماریت تا کنون چند دوره نامزد جایزه‌های جهانی هانس کریستین اندرسن و آسترید لیندگرن بوده است و در سال ۲۰۱۶ نام او در فهرست نهایی جایزه هانس کریستین آندرسن قرار گرفت.

او همچنین مجموعه ای را برای "داستان داستان" لیندگرن و اتاق ویلا ویلکولا در موزه کودکان Junibacken در استکهلم طراحی کرده است. او همچنین در سال 2004 جایزه امیل را به خاطر آسترید لیندگرن جایزه گرفت.

در میان اعتبارات خود نیز "روز عام دختر"، "در سرزمین گرگ و میش"، "سونتانینگ" و "ساگورسن" لیندگرن را دارد.

ماریت تورن کویست درنمایشگاه «تصویرگری کتاب‌های کودکان در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی» که در بهار 1397در  ایران و خانه هنرمندان برپاشده بود  حضور یافت .

مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مونث