بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)

بیمارستان تخصصی کودکان

استان :
شهرستان :

بیمارستان تخصصی کودکان که در منطقه 3 فعالیت می کند .ارائه دهنده خدمات تخصصی و فوق تخصصی داخلی، مسمومیت، نورولوژی، قلب و عروق و دیالیز با حضور پزشکان متخصص داخلی و مسمومیت های مقیم (24 ساعته)

و انجام انواع جراحی های یورولوژی، چشم، گوش و حلق و بینی (ENT) و رینو پلاستی

شرح بانک های اطلاعاتی

این بیمارستان دارای بخش های زیر می باشد:

 درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی

 کلینیک آسم و آلرژی

 کلینیک دیابت 

 آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی

 سی تی اسکن 

سونوگرافی

رادیولوژی

اکوکاردیوگرافی

مشاوره تغذیه

اقامتگاه

مهد کودک

 مشاوره  روان شناس کلینیک خود کشی

 واکسیناسیون

 نوبت دهی اینترنتی درمانگاه

 امکان پیگیری نتایج خدمات از طریق اینترنت

 

مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر (ع) از سال 1366 خدمات بیمارستانی مورد نیاز را به مردم استان فارس و استان های مجاور ارائه داده است.  در حال حاضر این مرکز دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز با  دارا بودن 142 تخت بستری فعال، واحدهای پارا کلینیک و درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی آماده ارائه خدمات در زمینه های داخلی، نورولوژی (مغز و اعصاب)، قلب و عروق، یورولوژی، چشم و گوش و حلق و بینی (ENT) به شهروندان گرامی می باشد. قابل ذکر است این مرکز با هدف ارائه خدمات با کیفیت و ایمن به بیماران، دارای گواهینامه اعتباربخشی با درجه یک می باشد. در ذیل به صورت مختصر بخش های مختلف این مرکز معرفی می گردد :

 

الف: سرویس های بستری

 

1-     بخش اورژانس: اورژانس این مرکز دارای دو سرویس داخلی و مسمومیت ها به صورت 24 ساعته می باشد.

اورژانس داخلی بیمارستان با در اختیار داشتن پزشکان عمومی و متخصصان داخلی مقیم (24 ساعته) در کلیه روزهای تعطیل و غیر تعطیل پذیرای کلیه بیماران با مشکلات داخلی، تنفسی، ریوی، عفونی و مغز و اعصاب می باشد.

اورژانس مسمومیت های این مرکز نیز تنها اورژانس تخصصی مسمومیت در سطح استان می باشد که به بیماران با انواع مسمومیت های خوراکی، استنشاقی و تزریقی شامل مواد مخدر، دارویی، مواد روانگردان، گزش انواع حشرات و بندپایان و ... خدمات لازم را ارائه می نماید. این بخش نیز از حضور پزشکان عمومی و متخصصین مسمومیت های مقیم به صورت 24 ساعته برخوردار است.

2-     بخش های داخلی: این مرکز دارای دو بخش مجزای داخلی زنان و مردان با ظرفیت 36 تخت می باشد که در آن بیماران مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب همچون سکته های مغزی، ام اس (MS) پذیرش و توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص ویزیت و درمان می گردند.

3-     بخش نورولوژی (مغز و اعصاب) : بخش داخلی نورولوژی این مرکز با ظرفیت 16 پذیرای بیماران می باشد.

4-     بخش های مراقبت های ویژه (ICU): بخش آی سی یو داخلی ( با ظرفیت 7 تخت) و آی سی یو مغز و اعصاب (با ظرفیت 7 تخت) این مرکز پذیرای بیماران با انواع مشکلات حاد داخلی، مسمومیت، سکته های مغزی، ام اس و سایر بیماری های مغزی می باشد. این دوبخش روزانه توسط فوق تخصص مراقبت های ویژه و متخصصین مغز و اعصاب مرکز رانده شده و مجهز به انواع تجهیزات به روز بخش های ویژه می باشد.

5-     بخش مراقبت های ویژه قلبی (CCU): این بخش دارای 12 تخت سی سی یو می باشد که توسط فوق تخصص قلب و عروق راند می گردد. در این مرکز بیماران و مراجعین می توانند در صورت نیاز از خدمات اکوکاردیوگرافی نیز استفاده نمایند.

6-     بخش جراحی و اتاق عمل: اتاق عمل بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) به عنوان قطب جراحی های اندویورولوژی و آنکویورولوژی در استان به فعالیت می پردازد. در این بیمارستان انواع جراحی های کلیه و مجاری ادرار شامل سنگهای کلیه و مجاری ادرار، جراحی های پروستات، ناهنجاری های مجاری ادرار و دستگاه تناسلی مردان توسط اساتید برجسته دانشگاهی انجام می شود. همچنین سایر اعمال جراحی عمومی، چشم و گوش و حلق و بینی نیز در این مرکز انجام می پذیرد.

 

ب: خدمات سرپایی

 

1-     درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی: در این درمانگاه متخصصین و فوق تخصص های رشته های کلیه و مجاری ادراری، داخلی، ریه، غدد، گوارش، مغز و اعصاب، اعصاب و روان، پوست، جراحی عمومی، قلب، چشم، گوش و حلق و بینی بیماران را با تعرفه دولتی ویزیت می نمایند. همچنین خدماتی از قبیل مشاوره های روانشناسی، تغذیه و دیابت (تحت پوشش کلینیک دیابت سطح دو) در این مرکز انجام می پذیرد.

·        کلینیک آسم و آلرژی : این کلینیک تنها مرکز تخصصی آسم و آلرژی با تعرفه دولتی در سطح استان فارس می باشد. اقدامات تشخیصی درمانی این کلینیک شامل موارد زیر می باشد.

·        ویزیت بیماران توسط فوق تخصص آسم و آلرژی در کلیه روزهای هفته، انجام بیش از 100 نوع تست خراش پوستی برای انواع عوامل حساسیت زا، انجام تست های حساسیت به داروهای خوراکی و تزریقی، نبولایزر استنشاقی و دارویی جهت بیماران دارای مشکلات تنفسی، ایمنی درمانی حرفه ای با واکسن و انجام اسپرومتری (سنجش ظرفیت تنفسی ریه)

2-     بخش همودیالیز: این بخش دارای 4 تخت دیالیز می باشد که در دو شیفت صبح و عصر بیماران دارای نارسایی کلیوی را تحت دیالیز قرار می دهد. این بخش همچنین امکان دیالیز بیماران بدحال در شرایط اورژانسی را دارد.

3-     آزمایشگاه : در آزمایشگاه مرکز درمانی حضرت علی اصغر (ع) انواع تست های بیوشیمی، هماتولوژی، انعقادی، کشت، هورمونی، پاتولوژی و تجزیه ادرار توسط جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاهها انجام می شود.

4-     بخش تصویر برداری : خدمات بخش تصویربرداری مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر به شرح زیر می باشد

§        خدمات رادیولوژی دیجیتال با دستگاه DDR و انجام کلیه تصویر برداری ها شامل سر، گردن، قفسه سینه ستون فقرات، شکم، لگن و سایر اندام ها در 24 ساعت شبانه روز

§        انجام انواع سی تی اسکن های اسپیرال، سه بعدی، بدون کنتراست (بدون تزریق) و با کنتراست (با تزریق) در کوتاهترین زمان ممکن در دو نوبت صبح و عصر درتمامی روز های هفته

§        انجام انواع سونوگرافی های معمولی و کالر داپلر (رنگی) در روزهای فرد هفته (یک شنبه، سه شنبه و پنج شنبه) نوبت عصر با کوتاهترین زمان نوبت دهی

5-     داروخانه: داروخانه این مرکز آماده ارائه خدمات به صورت شبانه روزی به بیماران، مراجعین و شهروندان گرامی می باشد.

مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱٢٢٢٢٢٠۴
فاکس : ٠٢۱٢٢٢٢٠٠۶٣
وب سایت : http://crtha.iums.ac.ir
آدرس : تهران خیابان شهید دستگردی (ظفر) بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر منطقه ٣