فرهنگسرای معرفت

استان : تهران
شهرستان : تهران

«فرهنگسرای معرفت» از بخش های گوناگون نظیر کتابخانه، نگارخانه، باشگاه ورزشی و کلاس آموزشی تشکیل شده است وشامل انواع کلاس های ویژه برای کودکان است.

شرح بانک های اطلاعاتی

از جمله دور‌ه های آموزشی که در فرهنسگرای  معرفت برگزار می‌شود می‌توان به دوره‌های روخوانی قرآن، فوریت‌های پزشکی، مشاوره و روانشناسی، خیاطی، سفره‌آرایی، گریم، شمع‌سازی، سفال، مینیاتو ، نقاشی روی پارچه و شیشه، آشپزی،دف، پیانو،‌ کلاس‌های کامپیوتر شامل ICDL1 و ICDL2، اینترنت، تایپ سریع، کلاس های ورزشی،زبان و دوره های متعدد دیگری شامل انواع کلاس های ویژه کودکان اشاره نمود.

واحد آموزش:
.اساس کار در آموزش توجه به علایق، توانایی های شخصی و مهارت های افراد استآموزش مطلوب کوشش می کند یادگیری را با نیازهای افراد هماهنگ سازد که این سرمایه ای در تحقق اهداف توسعه تلقی می گردد و از مهمترین ابزارهای پیشبرد آرمان های هر ملت است.
واحد آموزش فرهنگسرای معرفت می کوشد تا شهروندان عزیز با پرداخت کمترین هزینه ها به بهترین نتایج دست یابند.
واحد آموزش فرهنگسرا همه روزه آماده ارائه اطلاعات دوره های آموزشی و پاسخگویی به شهروندان می باشد.
برقراری ارتباط با مجامع علمی، پژوهشی و آموزشی به منظو ر استفاده از کارشناسان و استادان در برنامه‌های آموزشی، ارائه عناوین جدید با توجه به درخواست مردم منطقه
برنامه‌ریزی و هماهنگی دوره‌های آموزشی و نظارت بر حسن اجرای آن ها و ...
برنامه‌ها و فعالیت‌های شاخص انجام شده توسط این واحد عبارتند از:
برگزاری همایش رفتارهای پرخطر(تبعات،‌دلایل و پیشگیری)
برگزاری جشنواره‌های غذایی با هدف ترویج و آموزش فرهنگ غذای سالم و ...
برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ...
نظارت بر برگزاری کلاس‌ها و دوره‌ها نیز از دیگر فعالیت‌های واحد آموزش است.       

کانون‌ها:
از جمله اولویت های برنامه های کانونها می توان به شناخت، حفظ و ارتقاء هویت دینی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، مهارت افزایی و توانمندسازی شهروندان در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی و توسعه اخلاق در حوزه فردی و اجتماعی انسجام بخشی به محله و ترویج فعالیت گروهی با تاکید بر محوریت محله حفظ شادابی و نشاط و آسایش فکری شهروندان بالابردن ضریب سرمایه اجتماعی و پشتوانه شهروندان و مشارکت جویی از نخبگان و ساکنان محله ها در برنامه های محلی اشاره کرد.

کانون ادبی :
کانون ادبی این فرهنگسرا در دو بخش مثنوی خوانی و حافظ خوانی و تفسیر اشعار توسط کارشناسان ادبیات و همچنین مطالعه و بررسی کتب فعالیت می‌کند. همچنین برگزاری شب شعر و مجالس بزرگداشت برای شاعران کهن، آموزش سرودن شعر و بررسی اشعار سروده شده توسط شاعران در جلسه کانون از جمله برنامه‌های آن می‌باشد.


کتابخانه شیخ هادی نجم آبادی :

بخش مرجع، بخش کودک و نوجوان، مخزن امانت کتاب، خدمات فنی ، بخش نشریات، نمازخانه و سالن مطالعه.
از جمله برنامه های فوق برنامه کتابخانه می‌توان به برگزاری مسابقات کتابخوانی، کارگاه داستان نویسی،کارگاه قصه خوانی و برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد.
ساعت کاری کتابخانه از 8 صبح لغایت 20 می باشد.

نگارخانه معرفت :
نگارخانه معرفت در فضایی به وسعت 87 متر مربع قرار داد. در این نگارخانه قابلیت استفاده 21 پانل پشت و رو با قابلیت نصب 45 تابلو متوسط و نسبتا بزرگ است.این نگارخانه مجهز به نورپردازی جداگانه مربوط به هر تابلوو20پایه معکبی بلندوکوتاه جهت به نمایش گذاشتن آثارحجمی، ضبط صوت و... می باشد. نگارخانه معرفت بصورت هفتگی نمایشگاه جدیدی را برپا می‌کند و حد متوسط بازدید‌کنندگان آن حدود 650 نفر در هفته است.

نگارخانه معرفت به صورت 10روز نمایشگاه جدیدی را برپا می کند و حد متوسط بازدیدکنندگان آن حدود 600نفر در 10روز است.
شایان ذکر است، آثار به نمایش گذاشته شده در این مجموعه از سوی اساتید فن و هنر در رشته‌های هنرهای تجسمی بوده و نسخه اصل اثر می‌باشد.

سالن آمفی تئاتر:
سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای معرفت شامل 100 صندلی، ویدئو پروژکشن و سن می باشد.

مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱۴۴٣٣٨۴٨۵
وب سایت : http://marefat.farhangsara.ir
آدرس : بلوار آیت الله کاشانی، میدان شهر زیبا، بلوار شهران بعد از زیرگذر همت