مک بارنت

دسته : نویسندگان
فعالیت : نویسنده ، تصویرگر

متولد 23 آگوست کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

شرح بانک های اطلاعاتی

مک بارنت نویسنده‌ آمریکایی کتاب کودک، که علاقه‌ خود به کتاب و نویسندگی را مدیون مادرش است، فارغ‌التحصیل کالج پومونا است. او برنده‌ جایزه‌های متعددی برای کتاب‌هایش شده است.

مک بارنت برای کتاب «آنابل و جعبه جادویی»، با تصویرگری جان کلاسن نویسنده و تصویرگر کانادایی توانست جوایز ادبی از جمله جایزه‌ بهترین کتاب کودک سال از سوی روزنامه بوستن گلاب را در سال ۲۰۱۲ به‌‌دست آورد، همین‌طور در سال ۲۰۱۳ به‌خاطر این کتاب برنده‌ جایزه‌ «کتاب‌های مناسب بلندخوانی ای بی وایت» شد. کتاب‌های این نویسنده به بیش از سی زبان ترجمه شده‌اند. از دیگر کتاب‌های این نویسنده که به فارسی ترجمه  شده ‌است می‌توان «آن پایین چه خبر است؟»، «دو خفن»، «دو خفن خفن‌تر می‌شوند»، «تلفن» و «آنابل و جعبه جادویی» را نام برد. 

مک بارنت می گوید:«من در شهرکی در کالیفرنیا بزرگ شدم. مادرم کتاب‌های تصویری زیادی برایم می‌خرید و ‍می‌خواست که حتما یک کتاب‌خانه داشته باشیم؛ هرچند پول چندانی نداشتیم و کتاب‌ها را عمدتاً از حراجی‌های دست‌دومی می‌خریدیم. در واقع من این گونه بزرگ شدم، با خواندن کتاب‌های تصویری درخشانی که از دو نسل قبل از من شروع شده بود. در واقع من خیلی خوش‌شانس بودم، چون اواسط دهه چهل میلادی تا دهه هفتاد، دوره‌ اوج کتاب‌های تصویری و همچنین رمان‌های کودک در امریکا بود.»


مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مذکر
وب سایت : macbarnett.com