روت وایت

دسته : نویسندگان

او متولد (15 مارس 1942 - 8 ژوئن 2017) است و نویسنده آمریکایی کودکان است

شرح بانک های اطلاعاتی

در تپه آپالاچی ویرجینیا متولد شد و تا پایان دبیرستان در آنجا ماند او می‌گوید:« من داستان‌ها را خیلی دوست داشتم. ما تلویزیون نداشتیم چون خانواده‌ام بسیار فقیر بودند. من سه خواهر داشتم ما اغلب با صدای بلند  باهم کتاب می‌خواندیم و لذت می‌بریم.»

او معلم و سپس کتابدار مدرسه شد کار در مدارس دولتی در میان نوجوانان باعث تمایل او برای نوشتن شد او می‌گوید:« من فکر می‌کنم گروه سنی که با آن‌ها کارکردم، به من کمک کرد تا تعیین کنم که می‌خواهم به‌جای آن‌ها برای بزرگ‌سالان یا کودکان کوچک‌تر بنویسم.»

اولین کتابش «شهر رز» است. خودش می‌گوید:« این اثر را بر اساس تجربیاتی که وقتی من در کلاس هفتم و هشتم  تدریس می‌کردم نوشتم مدارس به‌تازگی یکپارچه‌شده بودند و دو دختر سیاه دریکی از کلاس‌های من بودند که هر زمان که ما به کتابخانه می‌رفتیم، هیچ کتابی را مطالعه نمی‌کردند درنهایت، آن‌ها به من گفتند که چون آن‌ها هیچ کتابی در مورد کودکان سیاه‌پوست پیدا در کتابخانه پیدا کمی کردندو همین اتفاق باعث شد این اثر را بنویسم.»

کتاب « پسرخاله وودرو» او توانست جوایز زیادی را از آن خود کند . مثل جایزه نیوبری در سال 1997و دیپلم افتخار هورن بوک و بوستون گلوب ، بهترین کتاب سال به انتخاب اسکول لایبراری ژورنال ، بهترین کتاب سال به انتخاب معلمان IRA

مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مونث