یوجین یلچین

دسته : نویسندگان

یلچین سال1956 درلنینگراد، روسیه،متولد شد.
نویسنده و تصویرگر کتاب یوجین یلچین در روسیه زاده شد و تحصیل کرد و در بیست و هفت سالگی ساکن آمریکا شد. او تاکنون کتاب های متعددی نوشته و تصویرگری کرده است. شکستن دماغ استالین کتابی مهم و تحسین شده است که تابه حال جوایز متعددی دریافت کرده و نقد و نظرهای مثبتی برانگیخته است.

شرح بانک های اطلاعاتی

یلچین در سال 1979 از آکادمی تئاتر ایالت سن پترزبورگ فارغ التحصیل شد. از سال 1979 تا 1983 او مجموعه ها و لباس هایی را برای شرکت های برجسته تئاتر روسیه طراحی کرد که شامل تئاتر Alexandrinsky  و تئاتر کمیک Akimov در سنت پترزبورگ است.

 در 1979-1980 با گروهی از همتایان تئاتری،آکادمی تئاتر کودکان« تامس» را در سیبری تاسیس کرد. در سال 1983 یلچین به ایالات متحده مهاجرت کرد و سال 1988 یلچین از دانشکده فیلم های جنوبی کالیفرنیا در لس آنجلس فارغ التحصیل شد و شروع به فروش آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی و نشان دادن تبلیغات تبلیغاتی کرد.

در سال 2006 در کنفرانس انجمن نویسندگان و نمایشنامه نویسان کودکان، یلچین جایزه توهین آمیز Tomie DePaola را دریافت کرد و شروع به نوشتن و نمایش کتاب ها برای کودکان کرد. کتاب های او توسط انتشارات Scholastic Press، هنری هولت، هارپر کالینز، سیمون و شوستر، روزنامه رابرینگ بروک، شملویک، کلارین کتاب و هارکورت منتشر شده است

 در سال 2010 او برای کتاب "خروس پرنس برسول" جایزه گرفت و در 2011 برای کتاب A Cat Tale Told In Haiku بیش از چهل جایزه را برد و در 2012 برای کتاب شکستن بینی استالین جایزه نیوبری و هانور را گرفت و در 2017  کتاب The Haunting of Falcon House جوایز طلای کیت 

مشخصات بانک های اطلاعاتی