جایزه فرفره طلایی

Golden Pinwheel Young Illustrators

وب سایت : www.ccbookfair.com

مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی یک مسابقه بین‌المللی است که از سال ۲۰۱۵ برگزار می‌شود. و توسط شرکت کداک حمایت می شود

شرح بانک های اطلاعاتی

این مسابقه با هدف ایجاد فرصتی برای تصویرگران جوان و ایجاد فضایی برای تبادل و همکاری بین تصویرگران و ناشران راه‌اندازی شده است.

این مسابقه در سال 2015 با شرکت هزار اثر توسط 253 نفر از 15 کشور کار خود را آغاز کرده است.

 مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی در سه بخش برگزار می شود:

 جایزه فرفره طلایی که به برجسته ترین اثر اهدا خواهد شد، جایزه بهترین اثر به انتخاب ناشران و جایزه بهترین اثر به انتخاب بازدیدکنندگان و برگزارکنندگان.

 این مسابقه در فراخوان 2019 خود اعلام کرده است که؛افزون بر این یکی از برندگان این سه جایزه مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی، به عنوان طراح نمایشگاه سال ۲۰۱۹ انتخاب خواهد شد و ۵۰ اثر برتر هم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای به نمایش گذاشته و در سالنامه نمایشگاه منتشر خواهد شد.

برگزیدگان این مسابقه در بخشهای جایزۀ بزرگ، جایزۀ نقره، جایزۀ برنز، جایزۀ تشویقی، جایزۀ ناشران، جایزۀ شیکر و جایزۀ مردمی معرفی می شوند.

چهار ایرانی برگزیدگان مسابقۀ تصویرسازی فرفره طلایی ۲۰۱۶(نمایشگاه کتاب کودک شانگهای چین) معرفی شدند. فاطمه نخعی به همراه “لُولینگ ایی” از چین برندۀ جایزه بزرگ (بین المللی)فرفره طلایی شد همچنین “علی قربانی‎مقدم” و “بنفشه عرفانیان” جایزۀ تشویقی و “مهشید راقمی” جایزۀ ناشران را دریافت کردند.

از شرایط شرکت در مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت‌کنندگان باید پنج تصویر مربوط به یک کتاب تصویری (چاپ‌شده یا چاپ‌نشده) که در دو سال اخیر خلق‌شده  را برای شرکت در مسابقه ارسال کنند.
  • تکنیک و موضوع آثار آزاد است.
  • آثاری که برای دوره‌های پیشین مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی ارسال‌شده است، نمی‌توانند مجدداً برای مسابقه ارسال شوند.
  • محدودیتی در موضوع و محتوا تصاویر، به شرطی که مناسب برای کتاب‌های تصویری کودکان باشد وجود ندارد.
  • کارهای دستی، دیجیتال و میکس مدیا قابل‌قبول است.
  • برای شرکت در مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی باید پنج تصویر مرتبط به هم فرستاده شود و شرکت‌کننده‌ها هر سال فقط می‌توانند با یک مجموعه کار شرکت کنند.
  • کارها باید به همراه توضیح انگلیسی به‌اندازه ۸۰۰ کلمه درباره کار، تکنیک و ابزار مورداستفاده در تصویرسازی فرستاده شوند.
  • شرکت‌کنندگان باید بین ۱۶تا ۳۹ سال سن داشته باشند.


مشخصات بانک های اطلاعاتی