جایزه رویال میل اسکاتلند

وب سایت : https://www.royalmail.com/

جایزه کتاب‌های کودکان رویال میل اسکاتلند در سال ۱۹۹۹ از سوی شورای هنری اسکاتلند (Scotland Are Caouncil) راه‌اندازی شد و هم‌اکنون نهاد کتاب اسکاتلند (Scotland Book Trust) آن را اداره می‌کند.

شرح بانک های اطلاعاتی

این جایزه باهدف معرفی آثار باکیفیت بالا و هم‌چنین ترویج خواندن در بین کودکان و نوجوانان هرسال به بهترین نوشته‌ها و آثار تصویرگری اسکاتلند برای کودکان و نوجوانان در سه گروه سنی نونهالان (۰ - ۷ سال) خوانندگان کودک (۱۱ - ۸ سال) و خوانندگان نوجوان

(۱۶-۱۲ سال) اهدا می‌شود. داوران جایزه رویال میل کودکان و نوجوانان اسکاتلندی هستند که در مدرسه‌ها و کتابخانه‌ها کتاب‌ها را خوانده و نظر می‌دهند.

هرسال در بهار نهاد کتاب اسکاتلند لیست کتاب‌های شرکت‌کننده در جایزه را اعلام می‌کند و کودکان و نوجوانان فرصت دارند تا پاییز برای داوری در این مسابقه نام‌نویسی کرده کتاب‌ها را مطالعه کنند و نظر خود را از طریق اینترنت برای نهاد کتاب اسکاتلند بفرستند.

 در این جایزه یک بخش ویژه برای آثار به زبان سلتیک و اسکاتلندی وجود دارد. نهاد کتاب اسکاتلند آموزگاران، کتابداران و فروشندگان کتاب را به تشکیل گروه‌های مطالعه در گروه‌های سنی مختلف در سراسر اسکاتلند تشویق می‌نماید تا کودکان و نوجوانان مطالعه و داوری آثار را به‌صورت گروهی انجام دهند. همه مدرسه‌ها ، کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند در داوری این مسابقه شرکت نمایند.

کودکان می‌توانند برای کتاب موردعلاقه خود از یک فهرست کوتاه در هر سه دسته، به‌عنوان خوانندگان فردی یا بخشی از یک گروه خواندن در یک مدرسه، کتابخانه یا کتاب‌فروشی رأی دهند. کتاب‌های کوتاه عبارت‌اند از:

اما بچه‌های معلول که نمی‌توانند کتاب را بخوانند چگونه در این داوری شرکت می کنند؟

CALL اسکاتلند با کتاب اعتماد اسکاتلند و نویسندگان و ناشران برای ایجاد نسخه‌های دیجیتالی قابل‌دسترس کمک می گیرد. ایده این است که کودکان و نوجوانان با مشکلات فیزیکی، بصری و خواندن و یا نارساخوانی، که نمی‌توانند به کتاب‌های کاغذی دسترسی پیدا کنند یا به آن‌ها دسترسی داشته باشند، می‌توانند کتاب‌های دیجیتالی را بخوانند و در جوایز شرکت کنند.

کودکان مبتلابه آسیب نخاعی، فلج مغزی یا سایر اختلالات فیزیکی می‌توانند روی یک سوئیچ یا یک کلید بر روی یک کامپیوتر فشار داده و به‌نوبه خود صفحات را بخوانند و کتاب‌های خود را بخوانند.

خوانندگان نارساخوان یا کودکان مبتلا به اختلال بینایی می‌توانند اندازه فونت و / یا رنگ روی صفحه را تغییر دهند یا از طریق استفاده از نرم‌افزار صوتی برای خواندن کتاب‌ها استفاده کنند.

این کتاب‌ها توسط رایانه با استفاده از "Heather"، صدای رایانه‌ای باکیفیت بالا اسکاتلندی قابل‌خواندن است که برای مدارس و دانش آموزان از سایت CALL Scotland's The Scottish Voice در دسترس است. این کتاب‌ها رایگان هستند.


مشخصات بانک های اطلاعاتی