جایزه ی طلای کیت

وب سایت : https://www.scbwi.org/awards/golden-kite-award/

از مشهورترین جایزه ادبیات کودکان است.« جایزه اسکار ویتنام». جوایز طلای کیت
جوایز طلای کیت توسط انجمن نویسندگان کتاب کودک و تصویرگران سالانه با به رسمیت شناختن آثار برتر در ادبیات کودکان داده می‌شود. این جایزه یک مدال طلایی است که نشان می‌دهد کودک با یک بادبادک پرواز می‌کند. جوایز طلای کیت که در سال 1973 تأسیس شد، کتاب‌های واجد شرایط باید توسط اعضای SCBWI نوشته شوند و یا توسط ناشرین یا افراد ارائه‌شده باشند.



شرح بانک های اطلاعاتی

جایزهٔ بادبادک طلایی (Golden Kite) از سال ۱۹۷۱ از سوی انجمن نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک به‌صورت سالانه به بهترین کتاب داستانی، غیرداستانی، متن کتاب‌های تصویری و تصویرگری کتاب‌های مصور اهدا می‌شود.

نویسنده و تصویرگر برنده، افزون بر جایزهٔ ۲۵۰۰ دلاری، هزینه سفر به لوس‌آنجلس برای شرکت در جشن دریافت جایزه را دریافت می‌کند. این جشن هرسال در ماه آگوست برگزار می‌شود. از سوی هیئت‌مدیره SCBWI، جایزه‌ای برابر با ۱۰۰۰ دلار برای ویراستاران کتاب‌های برنده و مدیر هنری کتاب‌های تصویری برنده در بخش تصویر نیز اهدا می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است. افزون بر چهار کتاب برنده جایزه، چهار کتاب برگزیده نیز از سوی هیئت‌داوران اعلام می‌شود. جایزهٔ بادبادک طلایی تنها جایزهٔ ادبیات کودکان و نوجوانان است که از سوی همتایان نویسندگان و تصویرگران داوری می‌شود و تنها به اعضای این انجمن اهدا می‌شود.

مشخصات بانک های اطلاعاتی