النور فارجون

Eleanor Farjeon

دسته : نویسندگان
فعالیت : نمایشنامه نویس

(۱۳فوریه۱۸۸۱ – ۵ ژوئن ۱۹۶۵) شاعر و نویسنده کودکان اهل بریتانیا بود. آثارش را معمولاً ادوارد آردیزون تصویرگری می‌کرد. فارجون برنده جوایز متعددی همچون جایزه هانس کریستیان آندرسن شده و جایزه النور فارجون برای ادبیات کودک به یاد او نام‌گذاری شده است.

شرح بانک های اطلاعاتی

او دختر بنجامین فرجون، نویسنده رمانتیک محبوب و مگی (جفرسون) فرجون، Eleanor از خانواده ادبی، دو برادر ش، جوزف و هربرت فارجون، به عنوان نویسنده، مطرح هستند. هری آهنگساز و معلم موسیقی بود او را در خانواده اش با نام "نلی" می‌شناختند، او کودکی ضعیف و منزوی بود که از دوران کودکی دچار ضعف بینایی شده بودو در منزل تحصیل کرد، بیشتر وقت خود را در اتاق زیر شیروانی صرف کرد و  اطرافش را کتابها احاطه کرده بودند. پدرش او را از سن پنج سالگی به مطالعه ترغیب کرد. او خانواده و دوران کودکی خود را در زندگی نامه خود، یک مهد کودک در دهه نود (1935) توصیف می کند.

او به برادرش هری خیلی نزدیک بود. ابتدا وقتی النور پنج ساله بود، آن دو یک بازی تخیلی پایدار را آغاز کردند  که تا اواسط بیست سالگیش ادامه ÷یدا کرد. این بازی از شخصیت های مختلف از نمایشنامه های تئاتر و ادبیات  تشکیل شده بودند و T.A.R. نام داشت که بسیار برای او الهام بخش بود. 

 در طول دهه 1950 او سه جایزه ادبی بزرگ دریافت کرد. مدال کارنگی 1955 برای کتابهای کودکان بریتانیا و مدال هانس کریستین آندرسن در سال 1956،مدال رجینا در سال 1959 از انجمن کتابخانه کاتولیک مبتنی بر ایالات متحده

دختری که برای ماه گریه می کند به فارسی ترجمه شده است و کتاب « صبح شکسته است» ار آثار برجسته اوست.

مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مونث
جوایز و افتخارات : جایزه هانس کریستیان آندرسن - مدال کارنگی