جایزه جزیره نامی

مسابقه بین المللی تصویرگری کتاب کودک

وب سایت : http://www.namiconcours.com/main.php

مسابقه بین المللی تصویرگری کتاب کودک جزیره نامی از سوی برگزار کنندگان جشنواره کتاب کودک «جزیره ی نامی» (کره جنوبی) برگزار می شود.

هدف از برگزاری این مسابقه از یک سو فراهم کردن فرصتی برای تصویرگران است تا آثارشان را در سطح بین المللی معرفی کنند و از سوی دیگر تشویق تصویرگران به آفرینش کتاب های تصویری با ارزش برای کودکان است.این مسابقه یکی از بزرگترین مسابقه‌های تصویرگری کتاب‌های تصویری شناخته شده است.

شرح بانک های اطلاعاتی


در سال اول برگزاری این مسابقه ۴۲ کشور در این مسابقه شرکت کردند در سال دوم از ۷۱ کشور و در سال سوم ۱۷۷۷ شرکت کننده از ۸۹ کشور.

جشنواره بین المللی کتاب کودک نامی که از سال ۲۰۰۵ در این جزیره برگزار می‌شود از پشتیبانان مالی جایزه هانس کریستین اندرسن نیز است. نخستین دوره‌ی جایزه‌ی بین‌المللی تصویرگری کتاب کودک نامی نیز در فوریه سال ۲۰۱۳ برگزار شده است. برندگان نخستین مسابقه از سوی یگ گروه ۷ نفره از داوران بین المللی انتخاب شده اند.

کمیته‌ی داوری مسابقه بین‌المللی تصویرگری نامی از ۶ کشور مختلف ارزیابی آثار شرکت‌کنندگان را بر عهده دارند. معیارهای انتخاب برگزیدگان این مسابقه انسجام، کیفیت و روح حاکم بر روایت و قابلیت تفسیرپذیری و چند لایه بودن قصه‌گویی و تصویرگری‌های نوآورانه و اصیل است.

از ایران زهره قایینی، مدیر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و برنامه «با من بخوان»، و عضو هیئت مدیره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ به عنوان داور در این رقابت حضور داشت.

جایزه‌های این مسابقه شامل جایزه بزرگ برای یک نفر شامل پلاک و ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا، جزیره‌ی طلا برای دو نفر شامل پلاک و ۵۰۰۰ دلار آمریکا، جزیره‌ی سبز برای سه نفر شامل پلاک و ۲۰۰۰ دلار آمریکا و جزیره‌ی بنفش برای ۱۰ نفر شامل گواهینامه و پلاک است.

 از ایران تاکنون نوشین صفاخو، حسن عامه کن، رضا دالوند، راشین خیریه و نازلی تحویلی بردگان بخش‌های مختلف این مسابقه بوده‌اند.

جزیره نامی افزون بر مسابقه بین‌المللی تصویرگری نامی، جشنواره کتاب کودک نامی را هم با هدف توسعه ادبیات کودکان برگزار می‌کند. برگزارکنندگان جایزه نامی همچنین با سازمان‌های بین‌المللی مانند یونیسف، یونسکو و دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان و هنرمندان هم همکاری می‌کند. این جزیره همچنین پشتیبان رسمی جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن است که به عنوان جایزه نوبل ادبیات کودکان شناخته می‌شود و دفتر بین المللی کتاب کودک برای نسل جوان این جایزه را هر دو سال یک بار به یک نویسنده و تصویرگر اهدا می‌کند. 

پوستر فراخوان 2017

پوستر فراخوان 2018

مشخصات بانک های اطلاعاتی