جی . کی . رولینگ

دسته : نویسندگان
فعالیت : نویسنده

جوآن "جو" رولینگ (به انگلیسی : Joanne "Jo" Rowling) (زادهٔ ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۵) با نام‌های هنری جی. کی. رولینگ (بهانگلیسی: J. K. Rowling) و رابرت گالبریث (به انگلیسی: Robert Galbraith)

شرح بانک های اطلاعاتی

 رمان نویس، فیلمنامه نویس و بشر دوست اهل بریتانیااست که عمده شهرتش را برای نوشتن مجموعه داستان‌های هری پاترکسب کرده است. این مجموعه داستانی به ۶۵ زبان و به طور تقریبی در ۴۵۰ میلیون نسخه منتشر شده‌است.کتاب‌های هری پاتراز پرفروش ترین کتابهای تاریخ  بشر بوده‌اند.در سال ۲۰۰۷ فهرست ثروتمندان ساندی تایمز  میزان ثروت رولینگ را به ۴۵۴ میلیون پوند (۱٫۰۷ میلیارد دلار) تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس رولینگ را در رده ۱۳ جدول قرار داد. همچنین در همین سال به انتخاب مجله تایم، رولینگ پس از ولادیمیر پوتین به عنوان دومین شخص تأثیرگذار سال شد. مجله فوربز رولینگ را در رده چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد. او در حال حاضر فعالیت‌های انسان دوستانه و خیرخواهانه بسیاری را به عهده گرفته و پشتیبانی می‌کند.

در سال ۲۰۱۴ جایزه ادبیات داستانی زنان، اقدام به انتخاب بیست نویسنده زنی کرد که بیشترین تأثیر را بر روی خوانندگان خود گذاشته‌اند. در این فهرست، رولینگ پس از هارپر لی، مارگارت اتوود و شارلوت برونته در جایگاه چهارم قرار گرفت

مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مونث