آبشار شکرآب

استان : تهران
شهرستان : فشم

آبشار شکرآب در نزدیکی روستای آهار از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در میان دره‌ای سرسبز و دیدنی واقع شده است.

شرح بانک های اطلاعاتی

شکرآب باغستانی است ییلاقی و باصفا در غرب دره‌ی آهار که چند قنات و چشمه آب از جمله چشمه‌ی برفی شکرآب بر زیبایی‌های آن افزوده‌است. روستای شکرآب و مسیرهای غربی آن که منتهی به شهرستانک است محلی برای سیاحت و شکار شاهان قاجار نیز بوده‌است. وجود رودخانه‌ای زلال، کوه‌های مرتفع، درختان سبز و راه نسبتا هموار آن، این نقطه را به منطقه‌ای پر بازدید تبدل کرده است.





آبشار پرآب این روستا یکی از زیباترین مناظر طبیعی آن است. هم‌چنین آبشاری فصلی موسوم به آبشار چهل پله در دامنه‌های کوه قلعه دختر آهار قرار دارد که شامل مجموعه‌ای از آبشارهای زیبا است.

مسیر دسترسی به این آبشار از طریق جاده‌ی لشگرک به دوراهی لواسان و فشم است. روستای شکرآب در فاصله 13 کیلومتری فشم قرار دارد. 4 کیلومتر مانده به فشم یک دوراهی قرار دارد که مسیر سمت چپ به اوشان، باغ گل، ایگل، آهار و شکرآب منتهی می‌شود. بعد از فشم به سمت اوشان، روستای آهار واقع است. از این نقطه به بعد حدود دو ساعت پیاده روی نیاز است.





بعد از روستای آهار منطقه ییلاقی شکرآب قرار دارد. در میانه‌ی راه باغ‌های فراوان گیلاس و آلبالو دیده می‌شوند. مسیر آهار به آبشار شکرآب یکی از مسیرهای دیدنی و جذاب تهران است که با داشتن طبیعتی زیبا پذیرای میهمانان و گردشگران فراوانی است.

در مسیر آبشار امامزاده‌ای واقع است که مدفن امامزاده سید زاهد و سید طاهر است و بنای آن مربوط به زمان قاجاریه است. آبشار شکرآب آهار به فاصله 10 دقیقه‌ای از امامزاده سید طاهر شکرآب قرار گرفته‌است.

مشخصات بانک های اطلاعاتی
آدرس : جاده‌ی فشم، آهار