جایزه ادبی مردم آسیا

The Man Asian Literary Prize

به بهترین رمان نوشته شده توسط شهروند یکی از کشورهای آسیایی که به انگلیسی نوشته یا به انگلیسی ترجمه شده و در سال قبل چاپ شده باشد تعلق می گیرد.

شرح بانک های اطلاعاتی

این جایزه سالیانه برگزار می‌شود از سال 2007 راه‌اندازی شد و برگزار کننده آن موسسه Man Group است. نویسنده باید اهل یکی از 34 کشور آسیایی شامل: افغانستان، بنگلادش، بوتان، کامبوج، تیمور شرقی، هندوستان، اندونزی، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، ژاپن، لائوس، مالزی، مغولستان، میانمار، نپال، کره شمالی، پاکستان، گینه نو، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، سری لانکا، تایوان، تاجیکستان، تایلند، هنگ کنگ، مالدیو، چین، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، و ویتنام باشد.

صاحبان اثر از طریق ناشرانی که این رمان‌ها را تا 31 ماه اوت معرفی کنند دعوت می‌شوند. این موسسه تلاش می‌کند بهترین اثر انگلیسی که هر ساله توسط نویسندگان آسیایی نوشته می‌شود و هدفش بالا بردن آگاهی بین المللی درباره آسیا و تقدیر از ادبیات آسیایی است را شناسایی کند. تا سال 2012 حمایت مالی این جایزه برعهده Man Group بود ولی در اکتبر 2012 اعلام شد به دنبال حامی جدیدی است و نام جایزه به " جایزه ادبی آسیایی Asian Literary Prize" تغییر خواهد کرد.

جایزه انجمن نویسندگان و تصویرگران کودک هند ، آویک/ گرد آوری، تالیف و ترجمه فاطمه زمانی/ پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان/ سال پانزدهم/ دوره جدید شماره 9/ پی در پی 60/ زمستان 92/ ص 41