حسن احمدی

دسته : نویسندگان
فعالیت : نویسنده ، فیلمنامه نویس ، پژوهشگر ، تهیه کننده ، مدیر تولید

حسن احمدی متولد شهرستان میانه است.

شرح بانک های اطلاعاتی

حسن احمدی جزو نخستین هنرمندان سال های شکل گیری حوزه ی هنری است . از همان سال ها داستان نویسی را آغاز کرد و فارغ التحصیل رشته ی فیلمسازی از دانشکده ی صدا و سیماست . 

از سال 1373 تا اردیبهشت 1386 سردبیر ماهنامه باران ، برای گروه سنی نوجوانان بود ، همزمان به کار نویسندگی و تهیه کنندگی در سیمای جمهوری اسلامی مشغول بوده . وی از آغاز شکل گیری ماهنامه ی سروش نوجوانان تا سال 1373 با این مجله همکاری داشت . از سال 1365 تا 1373 مسئول بخش داستان سروش هفتگی بوده . بعضی از داستان های منتشر شده در این هفته نامه را در سه مجموعه ی داستان - تالیف و ترجمه- گردآوری و منتشر کرده است . سردبیری دو هفته نامه ی احسان ، 14 شماره. ماهنامه ی سیب سفید 16 شماره تا سال 1388، دوهفته نامه دوست نوجوان 16 شماره 1388از دیگر کارهای مطبوعاتی ایشان است . احمدی با نشریات مختلف در زمینه های ادبی و هنری و ... همکاری داشته است . طراحی بیست هفته نامه با عنوان  " محله ما " برای بیست منطقه ی تهران در سال1373 که تهران شامل بیست منطقه ی شهرداری بود ، از جمله کارهای اوست. بعد از شکل گیری هفته نامه های همشهری محله مدتی به عنوان سردبیر ارشد چهار منطقه ی جنوب تهران با این نشریات همکاری داشت . مدتی نیز مسئول بخش ادبیات بنیاد شهید بود که در آن سال ها مجموعه ی غنچه ، بچه های شاهد دوجلد ، و شقایق  مجموعه ی بزرگسالان را با نام  احسان الف  گرد آوری و منتشر کرده   است . 

بعضی از آثار منتشر شده وی عبارت اند از :

باران که می بارید . بوی خوش سیب. داستان هفتم . آیینه سرخ . توپ سرخ صاعقه . یک پروانه هزار پروانه . تک درخت سیب . یک سبد تمشک. به خاطر پرنده ها . بزرگ مردان کوچک . این تحمیل شده ها ( رمان ) یک سفر رویایی . پاییز گرم . این تحمیل شده ها ( مجموعه داستان ) کسی درآیینه. دانی و مانی . دست ها ، سوزن ها . کودک عجیب . نمایش سعید پایان نداشت . مثل یک بازی. مینا و پلنگ. بازی ها و لحظه ها . پر پرواز. پس از پاییز . کاغذهای خط خطی . در سالهای دور . و ... 

برخی از کارهای احمدی به عنوان تهیه کننده عبارتند از :

مجموعه و سریال های مهربانی 1377، شبکه اول تلویزیون. 

خاطرات خفته 1378، شبکه دو. 

لحظه قاصدک 1381،  شبکه دو.  

صیام و تیام ( بچه های بوستان ) 1385 شبکه اول .  

حکایت نی 1386 شبکه اول  و ... 

احمدی در زمینه ی فیلمنامه نویسی نیز فعالیت های زیادی داشته است. انیمیشن پاییز گرم 12 قسمت اقتباسی است از کتاب احمدی به همین نام که بارها از شبکه های مختلف و پویا و کودک پخش شده است.  

وی  در جشنواره های داستانی ، فیلم و مطبوعات به دفعات به عنوان داور حضور داشته و از اعضا انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است. 

منبع بیوگرافی ارسالی از سوی آقای حسن احمدی به پرتال کودک

گردآورنده و تنظیم: مژگان بابامرندی






 

مشخصات بانک های اطلاعاتی
جنسیت : مذکر
جوایز و افتخارات : کتاب آیینه سرخ احمدی در سالی که منتشر شد به عنوان کتاب سال دفاع مقدس برگزیده شد .

کتاب در سال های دور برگزیده و تقدیر شده در جشنواره رضوی .

دریافت جوایزی را از مراکز مختلف در سال های گذشته برای کارهای تالیفی و مطبوعاتی اش دریافت کرده است .