تالار حافظ

دسته : تئاتر
استان : تهران
شهرستان : تهران

تالار حافظ اولین تالار نمایشی است که به صورت متحرک طراحی شد و پس از ساخت، در کنار ضلع شمالی تالار فردوسی و در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع قرار گرفته است.

شرح بانک های اطلاعاتی

در ساختار این تالار استانداردهای لازم برای نمایش‌های مدرن و امروزی کاملا رعایت شده است. تالار حافظ یک سالن متحرک است که بر اساس استاندارد نویستر طراحی شده است. این تالار مدلی شبیه سازی شده از این گونه سازه در کشورهای دیگر است. این تالار در ایران با شیوه ساندویچ پانل و با طراحی فولادهای سبک و کاور پارچه‌ای نسوز و ضدآب برای سقف تالار، ساخته شده است.
صحنه تالار حافظ با مساحت 10 × 10 مترمربع امکان تعویض جایگاه تماشاچیان را به صورت یک سویه، دو سویه، سه‌ سویه و چهار سویه دارد که در حالت دو سویه، ظرفیت ۱۷۵ تماشاچی دارد.
این تالار دارای پنج بالابر برای تغییر صحنه و بالا بردن دکوراسیون و اکسسوار است.
این بالابرها می‌توانند ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم را تا ارتفاع هفت متری بالا بکشند. این تالار با ۳۵ پروژکتور نورپردازی می‌شود و باکس صدا و تجهیزات صوتی و تصویری آن در جوار اتاق نور در سه طبقه و در کنار اتاق‌های گریم و مدیریت و انبار اکسسوار تعبیه شده است.
تالار حافظ یکی از بهترین سالن‌های بلک باکس است که در وسط شهر تهران قرار گرفته است.

در صحنه این تالار هم‌چنین یک صفحه غیب کن 3×2 مترمربع در نظر گرفته شده که تا عمق سه متری می‌تواند پایین برود.

استانداردهایی که در این تالار در نظر گرفته شده با استانداردهای تالارهای دیگر نمایش متفاوت است، چرا که این تالار با توجه به پرتابل بودنش، به صورت پیچ و مهره‌ای و با فولاد سبک طراحی و ساخته شده است و در عرض ۲۰ روز امکان جمع کردن کل تالار و برپا کردنش در مکانی دیگر هست.

این تالار قابلیت انتقال به هر محیط جغرافیایی با زمینی مسطح به وسعت ۵۰۰ مترمربع را دارد. تالار حافظ به دلیل امکان جابه‌جایی‌اش می‌تواند بخشی از تقاضای وسیع اهالی تئاتر را در کل کشور کاهش دهد و با توجه به کمبود سالن نمایش در استان‌ها نیز می‌تواند به صورت چرخشی استفاده شود.









مشخصات بانک های اطلاعاتی
شماره تماس : ٠٢۱۶۶۴۱٩٨۵٠
وب سایت : http://www.molavitheatre.com
آدرس : خیابان انقلاب، خیابان شانزده آذر، شماره شانزده