بوستان جانبازان (غدیر)

دسته : پارک
استان : تهران
شهرستان : تهران

بوستان جانبازان در دی ماه 1386افتتاح گردید.

شرح بانک های اطلاعاتی

با توجه به تعداد قابل توجه جمعیت معلول و جانباز شهر تهران و ضرورت فراهم ساختن شرایطی جهت حضور فعال این قشر در عرصه فعالیت‌های اجتماعی- فرهنگی و ورزشی، ایجاد بوستانی برای رفاه این قشر در دستور کار سازمان قرار گرفته است. همچنین این بوستان به منظور ارتقاء سطوح فضای سبز منطقه جایگزین توقفگاه اتوبوسرانی شده است.


مجموع فضاهای سرپوشیده بوستان در حدود 35000 مترمربع و سطح اشغال آنها در حدود 8000 متر مربع است. لازم به ذکر است که مساحت فاز اول و دوم این پروژه حدود 8 هکتار بوده است.

فضاهای طراحی شده در مجموعه غدیر:

1.مرکز فرهنگی هنری معلولین: با مساحتی در حدود 1170 متر مربع در طبقه همکف، کلاس‌های هنری برای ناشنوایان، نابینایان، معلولین ذهنی.

2.کافی شاپ و کافی نت: با مساحتی در حدود 800 مترمربع و در دو طبقه طراحی شده که در طبقه همکف رستوران و کافی شاپ به همراه فضاهای جانبی جهت سرویس دهی به مراجعین بوستان و در طبقه فوقانی کافی نت و سایت کامپیوتری قرار خواهد داشت.

3.ساختمان‌های سرویس و انبار.

4.مجموعه فرهنگی هنری: شامل آمفی تئاتر به مساحت 1200 متر مربع.

5.مجموعه ورزشی: با مساحتی در حدود 3000 متر مربع از جمله زمین بازی کودکان به مساحت 400 مترمربع و زمین بدمینتون به مساحت تقریبی 1000 مترمربع و زمین چمن مصنوعی فوتبال به مساحت 1600 مترمربع.

6.سرویس بهداشتی به مساحت 80 مترمربع.

7.انباری به مساحت 80 مترمربع.

8.آب‌نمای مرکزی به مساحت 500 مترمربع و آب‌نمای کوچک به مساحت 100 مترمربع.

9.موتورخانه و کانال‌های ارتباطی تأسیساتی به مساحت تقریبی 80 مترمربع.

به طور کلی سازه این پروژه به دلیل لزوم سرعت کار به صورت اسکلت فلزی در نظر گرفته شده و نمای آن سنگ تراورتن و مابقی آن گچ اندود است.

محوطه سازی با  مساحت تقریبی 30000 متر مربع اجرا شده است و دارای فضاهای زیر است:

• مسیرهای تفرجگاهی و تندرستی، آلاچیق‌ها و محل‌های نشیمن، رواق‌ها، آب‌نمای مرکزی

ازجمله مشخصات بارز در طراحی و اجرای این بوستان امکان دسترسی معلولین و مراجعین به بوستان به طبقات فوقانی ساختمان‌ها بدون نیاز به حضور در طبقات پائین‌تر با استفاده از رمپ و لوپهای احداث شده است. در ضمن در کنار تمامی اختلافات سطح که به اجبار از پله استفاده شود جهت سهولت استفاده معلولین رمپ‌هایی با شیب استاندارد طراحی و اجرا گردیده است.





مشخصات بانک های اطلاعاتی
آدرس : میدان رسالت، خیابان هنگام، میدان الغدیر