درخت‌ها

دسته : علوم
نویسنده : برونو موناری
گروه سنی : ۱۵ تا ۱٨ سال به بالا
سال انتشار : ۱٣٩٨

لئوناردو داوینچی، نقاش بزرگ ایتالیایی، درمورد همه اشیایی که اطراف او بود، چیزهای بسیاری می دانست، ازجمله در مورد گیاهان و درختان و انواع آنها و براحتی می توانست آنها را در فصول مختلف طراحی و نقاشی کند. رشد تنه و شاخ و برگ درختان با یکدیگر متفاوت است. اما فقط با دقت و توجه زیاد به انواع درختان، می توان به تفاوتهای آنها پی برد.
در این کتاب، با طرح درختان مختلف، از ساده به کامل و پیچیده، طراحی درختان، چه به صورت نقاشی و چه با استفاده از کاغذ و پلاستیک و مقوا، آموزش داده می شود.

شرح کتاب

کتاب «درخت‌ها» صرفاً یک کتاب آموزشی برای ترسیم درختان نیست. در واقع داستان چگونگی کشیدن درختان از سوی طبیعت است. موناری پیشنهاد می‌دهد: «هنگام ترسیم درخت، همیشه به یاد داشته باشید که هر شاخه‌ای باریک‌تر از شاخه قبلی است. همچنین توجه داشته باشید که تنه به دو قسمت تقسیم می‌شود، سپس آن شاخه‌ها به دو دسته دیگر تقسیم می‌شوند، سپس آن‌ها به دو تای دیگر تا زمانی که یک درخت کامل داشته باشید.»

نظریه لئوناردو داوینچی و نقاشی او درباره درختان، الهام‌بخش موناری بوده است. او در بخشی از این کتاب نوشته است که؛ «دوست خیلی‌خیلی قدیمی من که اسمش «لئوناردو» است در شهرکی نزدیک فلورانس، به نام «وینچی» به دنیا آمد. او شخص کنجکاو و جست‌وجوگری بود؛ ساعت‌ها به تماشای گل و گیاه می‌نشست؛ به چگونگی رشد و شاخه و برگ دادن آن‌ها توجه می‌کرد و یافته‌های خود را به‌صورت طرح روی کاغذ می‌آورد... لئوناردو داوینچی نه‌تنها درباره‌ی گیاهان، بلکه در مورد هر آن‌چه دوروبر او بود، بسیار می‌دانست...»

مشخصات کتاب
ناشر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تصویرگر : برونو موناری
مترجم : محسن احسانی
زبان ترجمه : فارسی
تیراژ : ۶٣٠٠٠ نسخه
قطع : خشتی
نوع چاپ : رنگی
تعداد صفحات : ٨٠
نوبت چاپ : پانزدهم
نوع جلد : نرم
شابک : ٩٧٨-٩۶۴-۴٣٢-٩٣٠-٢
بازنویس : اسماعیل عباسی
اندازه کتاب : ١٩×١٩
دیویی : ۵٨٢
۱۶/
د ٨۵٣ م

۱٣۶۴
مدت زمان اثر :