قلعه طلسم شده

گروه سنی : ۱٢ سال
سال انتشار : ۱٣٧٣

داستان، زندگی دو پسر نوجوان به نام عبدو را در دو زمان حال و گذشته در جزیره قشم روایت می کند. این دو عبدو درگیر جنگ ایران با پرتغالی ها و جنگ ایران با عراقی ها هستند. پدرهای هر دو در جنگ اسیر می شوند. عبدوی زمان گذشته با کمک زائر خلیل یکی از مبارزان زیرزمینی به طور مستقیم وارد جنگ و انتقام گیری از سربازان پرتغالی می شود...

شرح کتاب

جزیره در آرامش شبانگاهی خوابیده بود. فانوسی بر بلندترین نقطه جزیره روشن بود تا دریانوردان را به سوی جزیره هدایت کند. آسمان  روشن و صاف و پرستاره بود و ماه چون فانوسی بزرگ، بر سقف اسمان آویزان بود و کوچه پس کوچه های جزیره را روشن می کرد. 

چند سگ ولگرد در کنار ساحل به دنبال هم می دویدند و زوزه می کشیدند. در کوچههای تنگ و باریک  جزیره به جز چند سرباز که مشغول گشت زنی بودند، کسی دیده نمی شد. اهل جزیره روی ایوان و پشت بام خانه ها و یا جلو کپرها در خواب بودند. نسیم خنکی از سوی دریا می امد و گرمای روز را می روبید و به دریا می برد.

عبدو با پیراهنی سفید در کنار عمویاسین خوابیده بود. عمویاسین غروب از صید برگشته بود. با شیخ طالب به پشت جزیره رفته بودند و چند تور به دریا انداخته بودند و با دست پر به ساحل برگشته بودند.


مشخصات کتاب
زبان : فارسی
تیراژ : ۱٩٠٠٠ نسخه
قطع : رقعی
نوع چاپ : مشکی
تعداد صفحات : ٨٨
نوبت چاپ : اول
نوع جلد : نرم
شابک : ٩۶۴-٣۵٣-۱۴٢-٢
اندازه کتاب : ۱۴×٢۱
دیویی : ٣فا٨
۶٢/
ق٨۵ی و
توضیحات سال انتشار : چاپ اول ۱٣٧٣
چاپ چهارم ۱٣٧٩