برایم قصه بخوان

دسته : ادبیات
نویسنده : مرکز انتشارات مشترک آسیا- اقیانوسیه
گروه سنی : ٧ تا ۱٨ سال به بالا
سال انتشار : ۱٣٧۴

داستانهای خوب همیشه برای بچه ها جذّاب و سرگرم کننده است، بویژه آنکه این داستانها از زبان مردم گوناگون در کشورهای مختلف جهان گفته شود. به این ترتیب، دریچه ای هرچند کوچک به روی فرهنگ و باورهای دیگر مردم جهان گشوده می شود.
این کتاب بیست و دومین کتابی است که طی دوازده دوره، در مجموعه “انتشارات مشترک آسیا و اقیانوسیه مرکز فرهنگی آسیایی یونسکو” در ژاپن به سال ١٩٩١ برای کودکان منتشر و توسط مترجم فقید، سیروس طاهباز، به نثری ساده و روان ترجمه شده است.

شرح کتاب

ژاپن

طبل جادویی

یکی بود، یکی نبود. روزگاری در یکی از دهات ژاپن، مردی زندگی می کرد به اسم گنگورو. او طبل عجیبی داشت. هر وقت با دستش ضربه ای به یک طرف طبل می زد و می گفت: « دماغ، دماغ، بزرگ شو!» دماغش بزرگ می شد. هر وقت هم که با دستش ضربه ای به طرف دیگر طبل می زد و می گفت:« دماغ، دماغ، کوچک شو!» دماغش کوچک می شد. این کار مردم را می خنداند و آنها را شاد می کرد.

هر کس دلش می خواست دماغش کمی بزرگتر یا کمی کوچکتر شود، پیش گنگورو می رفت واو به طبل می زد و نام آن آدم را می گفت و این آنها را شاد می کرد.

گنگورو آدم کنجکاوی بود. یک روز از خودش پرسید: « دماغ آدم چقدر می تواند بزرگ شود؟» پس رفت به صحرا و دام- دام زد به طبل و گفت :« دماغ، دماغ، بزرگ شو!» و دماغش بزرگ شد.

گنگورو باز هم زد به طبل و گفت: « دماغ، دماغ، بزرگ شو !»

مشخصات کتاب
ناشر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
مترجم : سیروس طاهباز
زبان ترجمه : فارسی
تیراژ : ٧٠٠٠٠ نسخه
نوع چاپ : مشکی
تعداد صفحات : ٩۶
نوبت چاپ : اول
نوع جلد : نرم
شابک : ۳ – ۰۲۶ – ۴۳۲ – ۹۶۴
اندازه کتاب : ١٤×٢١
دیویی : ٣٩٨
٢/
ب ۴۱۴