دنیای شگفت‌انگیز حیوانات در زیر میکروسکوپ

دسته : علوم
نویسنده : جوی فرانسیس
گروه سنی : ۱٢ تا ۱٨ سال به بالا
سال انتشار : ۱٣٩٨

کتاب «دنیای شگفت انگیز حیوانات در زیر میکروسکوپ » کتابی است که با حجم کم خود ما را به دنیای پر رمز و راز حشرات می‌کشاند و با تصاویر جالب از گونه‌های متنوع آن‌ها گوشه‌ای از شگفتی‌های آفرینش را در برابر ما قرار می‌دهد. بعضی از این حشرات بسیار مهاجم، یا حیله‌گر، بسیار نیرومند، یا … هستند. آشنایی با دنیای حشرات به نگاه خواننده عمق و دقت می‌بخشد و جهان را پر مرز و راز، اما به هم پیوسته و یکپارچه معرفی می‌کند.

شرح کتاب

این اثر با سرفصل‌هایی همچون پرجمعیت‌ترین، بزرگ‌ترین، کوچک‌ترین، سریع‌السیرترین، خطرناک‌ترین و حریص‌ترین حشرات همراه است. در هر بخش، این موجودات و ویژگی‌های آن‌ها تشریح شده است و عکس‌ها و تصویرگری‌ها به مخاطبان کمک می‌کند تا دانش خود را نسبت به این حشرات گسترش دهند.

در مقدمه‌ این کتاب آمده است: «بیش‌تر حشرات جثه‌ کوچکی دارند، حتی بعضی از آن‌ها اندازه‌ سر یک سوزن هستند. بنابر این با چشم غیرمسلح هرگز نمی‌توانیم ساختمان اندام‌های درونی بدنشان را مشاهده کنیم. همین‌طور مطالعه‌ رفتار آن‌ها نیز کاری بسیار مشکل است، اما به کمک میکروسکوپ‌های نیرومند می‌توان وارد دنیای پررمز و راز حشرات شد و به شگفتی آفرینش پی برد و بعضی از حشرات بسیار مهاجم، بسیار حیله‌گر یا بسیار نیرومند هستند. ضمن مطالعه‌ کتاب که همراه با تصویرها و عکس‌های بسیار جالب و خارق‌العاده است با دنیای متنوع این جانداران کوچک آشنا می‌شوید.»

مشخصات کتاب
ناشر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تصویرگر : نیل لوید
مترجم : مجید عمیق
زبان ترجمه : فارسی
تیراژ : ۵٠٠٠ نسخه
قطع : رحلی
نوع چاپ : رنگی
تعداد صفحات : ۴۶
نوبت چاپ : پنجم
نوع جلد : نرم
شابک : ۱ – ۸۲۲ – ۴۳۲ – ۹۶۴
اندازه کتاب : ٢١×٢٨
دیویی : ۵٩۵
٧/
د ٣۴٧ ف

۱٣٨۱
مدت زمان اثر :