دختری با روبان سفید

رمان نوجوان امروز

دسته : ادبیات
نویسنده : مژگان کلهر
گروه سنی : ۱٢ تا ۱۶ سال
سال انتشار : ۱٣٨٩

شیرین از جلوی اتاق مخصوص رد شد، بعد انگار که برق گرفته باشدش یک قدم به عقب برداشت و جلوی در ایستاد. کلید توی قفل جا مانده بود. شیرین دستش می‌لرزید....

شرح کتاب

احترام بداخلاق به یک کودک هشت ساله اعتماد می کند و او را شریک رازهایش می سازد، اما این چه رازی است که حتی بعد از چند بار رفت و آمد شیرین به گذشته ی احترام هم هنوز چیزی از آن نمی دانیم؟ چه چیزی احترام را این همه رنج می دهد و او را این طور بدخلق و تلخ کرده است؟ نثر روان نویسنده به راحتی خواننده را تا انتهای این رمان فانتزی می برد تا بالاخره بفهمیم سیم زار بانو چرا در گذشته از احترام بدش می آمد و حالا که اخطار شهرداری به احترام برای تخلیه خانه آمده است او باید چه کار کند؟

و راستی نگرانی های خود شیرین هم هست؛ شیرین هشت ساله ای که دلش نمی خواهد مامان مرضی دوباره ازدواج کند و مرضیه نمی داند چه طور باید این قضیه را حل کند. این جا احترام است که به شیرین کمک می کند تا با ازدواج دوباره ی مادرش کنار بیاید و فضای پر تنش و نگرانی ابتدای رمان به آرامش آخر آن برسد، وقتی شیرین و مرضیه بدون دلخوری در مترو نشسته اند و با هم صحبت می کنند؛ با دیالوگ هایی خوب که البته در کل رمان می خوانید و رابطه ی مادر و دختری که به هیچ وجه توی ذوق نمی زند.

مشخصات کتاب
ناشر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
زبان : فارسی
تیراژ : ۱۵٠٠٠ نسخه
نوع چاپ : مشکی
تعداد صفحات : ۱٨۴
نوبت چاپ : اول
نوع جلد : نرم
شابک : ٧- ۶٣۶- ٣٩۱- ٩۶۴- ٩٧٨
ویراستار : مینو کریم زاده
دیویی : ٣ فا ٨
۶٢/
د ۶۵٧ ک