کاش خانه‌های شکلاتی وجود داشتند(۱۰۱ دعای شیرین)

Gabe es Hauser aus Schokolade - ikolatadan Evler Olsa

دسته : دین
نویسنده : الیف ادا تارتار
گروه سنی : ٧ تا ۱٨ سال به بالا
سال انتشار : ۱٣٩٧

این کتاب تلاش دارد تا جایگاه دعا را در زندگی روزمره به کودکان نشان دهد.

نویسنده داستان زندگی این کودک و تعامل‌های روزمره او را روایت می‌کند. او می‌خوابد، به سفر می‌رود. با برگ‌های پاییزی روبرو می‌شود. دندانش لق می‌شود و مانند هر بچه‌ای روز تولد دارد. او در این بین فراموش نمی‌کند که برای داشته‌هایش دعا کند. والدین شیرین به او یاد می‌دهند که برای رسیدن به آرزوهایش دعا را فراموش نکند.

شرح کتاب

در مقدمه کتاب آمده است: «هدف این نیست که کودکان دعاهای «شیرین» را حفظ کنند؛ اما این دعاها راهی است برای آموزش مفهوم دعا کردن. آرزوی ما این است که کتاب حاضر برای فرزندان‌مان مفید باشد و آن‌ها مشتاقانه درباره‌ خالق خود بیاموزند و نام‌های او را فرا بگیرند. در این صورت مطمئن باشید که حتی با گذر زمان هم این آموخته‌ها فراموش نخواهد شد.»

.

.

خدایا، اگر ممکن است خانه‌هایی از شکلات و شیرینی و ‏آب‌نبات برای همه بچه‌هایی که خانه ندارند، بساز! ‏آن‌وقت آنها جایی برای زندگی کردن دارند و دیگر ‏هیچ‌وقت گرسنه نمی‌مانند، چون هر وقت که گرسنه شوند، ‏می‌توانند شکلات، شیرینی و آب‌نبات بخورند، اما هر چیزی ‏که می‌خورند، جایش پر می‌شود. تو می‌توانی خانه‌ها را ‏طوری درست کنی که بچه‌ها هرقدر هم که از آنها بخورند، ‏تمام نشود، آمین.» کودکانی که در کودکی این‌گونه دعا و ‏آرزو می‌کنند به آسانی می‌توانند در بزرگسالی از این ‏سرمایه پایان‌ناپذیر درگذر از دشواری‌های راه زندگی ‏بهره جویند.‏

کتاب حاضر، همراه تصاویر ساده و زیبا، مجموعه‌ای از ‏این دعاهای کودکانه است که هم وظیفه بزرگ‌ترها را در ‏هموارتر کردن راه آشنایی بچه‌ها با این سرمایه معنوی ‏یادآور می‌شود، و هم نمونه‌ و انگیزه‌ای برای کودکان است ‏تا بهتر بتوانند دعاها و آرزوهای خود را با زبان قلم ‏بیان کنند.

مشخصات کتاب
ناشر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تصویرگر : دریا ایشیک اوزبای
زبان : فارسی
مترجم : نازنین نوتاش سنگتراش
زبان ترجمه : ترکی
تیراژ : ۱۵٠٠٠ نسخه
قطع : وزیری
نوع چاپ : رنگی
تعداد صفحات : ۱٣۶
نوبت چاپ : پنجم
نوع جلد : نرم
شابک : ٩٧٨-٩۶۴-٣٩۱-٣۶۵-۶
اندازه کتاب : ۱۷ * ۲۱ / ۵





دیویی : ٢٩۱
٣/
ک۱٩۱ت

۱٣٩٣
مدت زمان اثر :