ستارگان دنباله دار و سیارک ها

دسته : علوم
نویسنده : یان گراهام
گروه سنی : ۱٢ تا ۱۴ سال
سال انتشار : ۱٣٩۵

مجموعه کاوش در فضا شامل تازه‌ترین یافته‌ها درباره اسرار جهان هستی و نیز روند چگونگی شناخت ما از فضا طی قرنهای متمادی بازگو می‌کند. یعنی از نخستین باورهای اساطیری و خرافی گرفته تا جدیدترین اطلاعات مبتنی بر کشفیات علمی را دربرمی‌گیرد. تازه‌ترین توصیف‌ها درباره ماهیت جهان هستی، فرازهایی از مهم‌ترین ماموریت‌های فضایی، مأموریت‌های فضایی سال‌های آینده و تقویم وقایع و رویدادهای تأثیرگذار در اکتشافات فضایی و تصویرهای جذاب و دیدنی که به کمک پیشرفته‌ترین فن آوری‌ها تهیه شده‌اند، از جمله بارزترین ویژگی‌های این مجموعه به شمار می‌رود.
کتاب ستارگان دنباله‌دار و سیارک‌ها، از مجموعه کاوش در فضا به موارد زیر اختصاص یافته است:
سنگ‌های آسمانی/ ستارگان دنباله‌دار ـ یخ در فضا/ ستاره دنباله‌دار هالی/ دیپ امپکت/ جمع آوری غبار ستاره‌ای/ فرود در سطح یک ستاره دنباله‌دار/ سیارک‌ها/ کاوشگر فضایی نیر شومیکر/ غبار فضایی/ شهاب ثاقب/ سنگ‌های آسمانی/ برخورد سنگ‌های آسمانی با کره زمین و…

شرح کتاب

کوه‌های فضایی

یک ستاره‌ی دنباله‌دار کوهی متشکل از یخ و سنگ است که پیرامون خورشید گردش می‌کند. بیش‌تر وقت‌ها، ستارگان دنباله‌دار بیش از اندازه دور هستند که از زمین قابل رویت باشند. اما زمانی که آن‌ها به خورشید نزدیک می‌شوند داغ و ذوب شده، به شکل یک گلوله نورانی دنباله‌دار می‌گردند. 



مشخصات کتاب
ناشر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
زبان : انگلیسی
مترجم : مجید عمیق
زبان ترجمه : فارسی
تیراژ : ٣٠٠٠ نسخه
قطع : رحلی
نوع چاپ : رنگی
تعداد صفحات : ٣۶
نوبت چاپ : پنجم
نوع جلد : نرم
شابک : ٩٧٨ - ٩۶۴ - ٣٩۱ - ۴٨٧ - ۵
اندازه کتاب : ٢۶ * ٢۱
دیویی : ۵٢٣
۴/
س ٢٨٨ گ