آقای بی رویه

دسته : ادبیات
نویسنده : علی باباجانی
گروه سنی : ٩ تا ۱۴ سال
سال انتشار : ۱٣٩٢

کتاب داستانی «آقای بی‌رویه» ماجراهای طنز یک خانواده چهارنفره را روایت می‌کند که در آن افراط و تفریط پدر در مسائل ساده و روزمره، مشکلاتی را برای سایر اعضای خانواده به وجود می‌آورد.

شرح کتاب

کتاب داستانی «آقای بی‌رویه» نوشته علی باباجانی ماجراهای طنز یک خانواده چهارنفره را روایت می‌کند که در آن افراط و تفریط پدر در مسائل ساده و روزمره، مشکلاتی را برای سایر اعضای خانواده به وجود می‌آورد.

کتاب از سری آثار «طنز نوجوان»و شامل 10 داستان کوتاه و به هم پیوسته با عناوین «یک سوزن به خودم»، «غذا را این جوری بخور!»، «کفش و درفش»، «دربست دوبله»، «چاره قبل از رفتن»، «بیایید برنامه برزیم!»، «به خاطر یک نوشمک»، «روز حمل و نقل»، «مثل کف دست» و «یادداشت آقای بی رویه» است

که در آن، ماجراهای طنز یک خانواده چهار نفره (پدر، مادر، پسر نوجوان- نیما- و دختر خردسال- مینا) روایت می شود.

پدر خانواده باعث و بانی اغلب ماجراهای طنز است. همین رفتارهای افراط گرانه پدر را شخصیت نوجوان داستان با روایت طنز خود به نوعی تجزیه و تحلیل می کند.

شخصیت پدر با آن که وجه مثبتی در رویدادهای داستان دارد، اما اغلب با پافشاری های گاه بی مورد باعث مشکلاتی برای سایر اعضای خانواده می شود. البته در همه این موارد، جنبه طنز داستان به کمک ماجراها آمده تا تلخی این مشکلات به حداقل برسد. شخصیت پدر در این داستان نماد افراط و تفریط است و همین قضیه اغلب باعث دردسرهایی برای سایر اعضای خانواده او می شود.

مخاطب از لا به لای روایت شخصیت نوجوان داستان در می یابد که پدر خانواده به فکر آسایش و امنیت خانواده خود است اما راه آن را بلد نیست. هر بار که می خواهد زمینه آسایش برای هر یک از اعضای خانواده خود را فراهم، با پافشاری های اغلب غیر ضروری خود باعث دردسر آن فرد می شود.



مشخصات کتاب
ناشر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
زبان : فارسی
تیراژ : ۱٠٠٠٠ نسخه
نوع چاپ : رنگی
تعداد صفحات : ٧٢
نوبت چاپ : اول
نوع جلد : نرم
دیویی : ٨٠٨/٨٣ دا
آ۱۱٣ب