مدرسه چه خوبه

small for school I am too absolutely

نویسنده : لورن چایلد
گروه سنی : ۶ تا ٨ سال
سال انتشار : ۱٣٩۶

این اثر برای کودکانی که نگران روز نخست مدرسه‌شان هستند، مناسب است. لولا درباره این‌که باید به مدرسه برود یا نه مطمئن نیست. او فکر می‌کند نیازی نیست بتواند تا بیشتر از ده بشمارد چون هیچ‌وقت بیشتر از ده‌تا شیرینی نمی‌خورد.

شرح کتاب

به نظر لولا نیازی نیست بتواند به دوستانش نامه بنویسد چون می‌تواند به آن‌ها زنگ بزند. برادر لولا، چارلی، از راه‌های مختلف سعی می‌کند لولا را راضی کند تا به مدرسه برود مثلا یک‌بار به او می‌گوید اگر نرود دوست نامریی‌اش در مدرسه تنها خواهد ماند. به‌این‌ترتیب لولا راضی می‌شود به مدرسه برود اما برادرش همچنان نگران اوست و هنگامی‌که بعد از مدرسه به دنبال او می‌رود، پیدایش نمی‌کند تا اینکه ناگهان لولا را با دوست جدید و مریی‌اش می‌بیند که در حال جست و خیزاند.

نویسنده کتاب «مدرسه چه خوبه» دلیل‌های ترس بچه ها از رفتن به مدرسه را خوب بیان می‌کند مخاطب با صحبت‌های چارلی  دلگرممی‌شود. نقطه اوج این دلگرمی‌ها آنجاست که لولا با پیدا کردن یک دوست جدید و واقعی تمام ترس‌هایش را فراموش می‌کند.
رابطه چارلی و لولا یک رابطه خواهر و برادری بسیار شیرین است. بردباری چارلی در برابر بهانه‌گیری‌های لولا دلپذیر است زیرا نشان می‌دهد به‌عنوان یک برادر بزرگ‌تر چگونه نگران خواهر کوچولویش است و حمایتش می‌کند.


 ورود به دبستان سبب ایجاد ترس و استرس در کودکان می‌شود. این کتاب کودکان را با محیط مدرسه آشنا می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند خود را برای ورود به مدرسه آماده کنند.

مشخصات کتاب
مترجم : فراز پندار
تیراژ : ٢٠٠٠ صفحه
قطع : خشتی
نوع چاپ : رنگی
تعداد صفحات : ٣۶
نوبت چاپ : سوم
نوع جلد : نرم
شابک : ٩٧٨٩۶۴٣٨٩٢٨۱۴
دیویی : ٣٧۱
٧/
چ٢٧م
مدت زمان اثر :