همه‌ی آن‌ها یک گربه دیدند!

دسته : علوم
نویسنده : برندن ونتسل
گروه سنی : ۴ تا ۱٨ سال به بالا
سال انتشار : ۱٣٩۶

جانوران ما را چگونه می‌بینند؟ دنیای آن‌ها چه شکلی دارد؟ آیا آن‌ها هم دنیا را به همان شکلی می‌بینند که ما می‌بینیم؟ کتاب « گربه را دیدند » داستان گربه‌ای است که از این طرف به آن طرف می‌رود و موجودات مختلف او را می‌بینند. در نگاه این موجودات گربه به یک شکل دیده نمی‌شود. حتی خود او نیز خود را متفاوت از نگاه دیگران می‌بیند.
وقتی به یک گربه نگاه می‌کنید، چه می‌بینید؟

برندن ونزل شکل‌های مختلف زندگی یک گربه را از نگاه موجودات دیگر به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد چگونه چشم‌انداز ما آنچه را می‌بینیم شکل می‌دهد.

شرح کتاب

سبیل‌ها و گوش‌ها و پنجه‌های گربه همان است؛ ولی هرکس آن‌ها را یک‌جور می‌بیند. ترس موش، نزدیکی زنبور عسل به بدن گربه، ارتفاع پرنده در آسمان، کوچکی کرم و ساختار چشم هرکدام، بر تصویری که از گربه می‌بینند، تأثیر می‌گذارد. حتی خود گربه هم نمی‌تواند خودش را همان‌طور که هست ببیند!  

در میان راه‌اش موجودات مختلف،کودک، سگ، روباه، ماهی در تنگ آب، موش، زنبور عسل، پرنده، کک، مار، راسوی وحشی، کرم و خفاش، او را می‌بینند، هرکدام از دریچه‌ی چشم خودشان و متفاوت از هم. در آخر گربه نیز خود را در انعکاس آب می‌بیند و چیزی که می‌بیند متفاوت از دیگران و  منحصر به خود اوست.

کتاب « گربه را دیدند » جز چهار کتاب راه یافته به فهرست افتخار مدال کیت گرین وی ۲۰۱۷ است و مناسب بلندخوانی و تمرین درک تصویر است.

مشخصات کتاب
تصویرگر : برندن ونتسل
تیراژ : ۱٠٠٠ صفحه
قطع : بیاضی
نوع چاپ : رنگی
تعداد صفحات : ۴٠
نوبت چاپ : اول
نوع جلد : سخت
شابک : ٩٧٨۶٠٠٨٣۴٧٨٢٨
دیویی : دا
۵٩٩
٧۴/
ت٧٨۵و
مدت زمان اثر :