یک عمر دوستی

جموعه ی «داستان هایی برای فکر کردن»

نویسنده : چانگ هی پارک
گروه سنی : ٨ تا ۱٨ سال به بالا
سال انتشار : ۱٣٩۵

اوسانگ و هِناوم از كودكي با هم دوست بوده اند. آن‏ها به يك مكتب خانه رفته اند، با هم تفريح كرده اند و با اعتمادي كه به هم داشته اند، در زندگي يار هم بوده اند.
اما روزي لازم مي شود اين دو دوست از هم جدا شوند.
آنان چگونه مي توانند دوستي شان را حفظ كنند؟ ...
اين داستان بر اساس افسانه اي عاميانه‏ از کشور کره نوشته ‏شده ‏است.

شرح کتاب

دو دوست در کشور کره زندگی می کردند. آن ها با هم درس می خواندند، با هم تفریح می کردند و اعتماد زیادی به هم داشتند. سال ها گذشت و هر یک از آنها مقام مهمی در کشور شده بود. تا این که کشور ژاپن به کره حمله کرد و شرایط بسیار سختی به وجود آمد. آیا آن ها توانستند دوستی و اعتمادشان را حفظ کنند؟


  • مجموعه ی «داستان هایی برای فکر کردن» به همین قصد در پنجاه جلد از سوی ناشر کره ای تهیه شده و اکنون با خرید حقوق نشر آن از سوی انتشارات فاطمی به فارسی ترجمه شده است. در مجموعه ی فارسی گاه به دلیل مناسب سازی کتاب ها برای خوانندگان، تغییراتی جزئی در متن ها داده شده است و بخش های فلسفی پایان کتاب ها با برنامه ی فلسفه برای کودک منطبق تر شده است. در این مجموعه داستان هایی از کشورها و فرهنگ های مختلف با تصاویری زیبا و متناسب با فرهنگ تصویری هر کشور تلفیق شده و در هر داستان موضوعی برای فکر کردن وجود دارد. این مجموعه پیش از این به زبان هایی جز فارسی هم ترجمه شده که نشان از موفقیت آن دارد. اگر کسی علاقه مند باشد می تواند از این کتاب ها در برنامه ی «فلسفه برای کودک» استفاده کند. هم کودکان و هم بزرگسالان می توانند به موضوعات مطرح شده در داستان ها فکر کنند. آن ها همچنین می توانند به صورت گروهی درباره ی پرسش های انتهای هر داستان بحث کنند. اگر هم کسی دوست نداشت، می تواند فقط داستان ها را بخواند و از تصویرها لذت ببرد؛ اما مطمئن باشد که خواندن این داستان ها اورا ناخودآگاه به فکر می اندازد

«حسین شیخ رضائی»

در مجموعه ی «داستان هایی برای فکر کردن» داستان های کلاسیک با اندیشه های  فلسفی پیوند خورده است و خواننده به سفری شگفت انگیز در جهان فلسفه می رود. این مجموعه دربردارنده ی موضوعاتی مانند ذهن، روابط انسانی، جهان، تفکر و و جود است.

مشخصات کتاب
تصویرگر : یانگ هی کیم
مترجم : زهرا یوسفی راد
تیراژ : ٢٠٠٠ صفحه
قطع : رحلی
نوع چاپ : رنگی
تعداد صفحات : ۴٠
نوبت چاپ : اول
نوع جلد : سخت ، نرم
شابک : ۹۷۸-۹۶۴-۳۱۸-۸۷۴-۰
۹۷۸-۹۶۴-۳۱۸-۸۷۵-۷
دیویی : ٣٩٨
٢٠٩۵۱٩/
پ۱۵۶ی
مدت زمان اثر :