فرغولی و از ما بهترون

نویسنده : حمید اباذری
گروه سنی : ٧ تا ۱٨ سال به بالا
سال انتشار : ۱٣٩٧

بچه غول شیطون و بازیگوشی به نام فرغولی که همه اهالی سرزمین غول ها را از دست خودش کلافه کرده، تا جایی که همه آرزو می کنند که فرغولی گرفتار از ما بهترون ها(آدم ها) شود و بالاخره یک روز این اتفاق می افتد؛ یک روز که بادی شدید می وزد و فرغولی فر می خورد و فر می خورد و فر می خورد و دور و دورتر می شود.

شرح کتاب

فرغولي مي‌چرخد و مي‌چرخد و همه‌چيز را با خودش مي‌چرخاند. غول‌ها از دستش عاصي مي‌شوند و هر بار مي‌گويند: «اميدواريم گرفتار از ما بهترون بشي فرغولي!» آن‌قدر مي‌گويند که غول کوچولو واقعاً با گردباد مي‌رود و اسير دست از ما بهترون مي‌شود. اولش همه‌چيز خوب به نظر مي‌رسد و فرغولي خوشحال است، اما کم‌کم چرخيدن‌هاي تند و تند برايش دردسرساز مي‌شوند...

فرغولي در کنار از ما بهترون چيزهاي زيادي ياد مي‌گيرد. او از پيشرفت‌ها و تکنولوژي آنها الهام مي‌گيرد و وقتي به سرزمين غول‌ها برمي‌گردد از توانايي‌اش براي کمک به همنوعانش استفاده مي‌کند، امّا شيطنت‌هاي او تمامي ندارند.

اين داستان به پرورش توانايي کودکان اشاره دارد و اين‌که انرژي آن‌ها بايد در مسير درست قرار بگيرد. عنصر حرکت و رنگ‌هاي گرم، تصويرها را جان‌دار و زيبا کرده است و با متن هم‌خواني کامل دارد. جنب‌وجوش و کشش داستاني، حضور دنياي فانتزي و اتفاق‌هاي عجيب و غريب، اين کتاب را براي کودکان و بسياري از بزرگسالان جذاب و خواندني مي‌کند. داستان فرغولي باور کودکان را به توانمندي‌هايشان، تقويت مي‌کند و تأثير مثبتي بر اعتمادبه‌نفس آنها دارد.

مشخصات کتاب
تصویرگر : مریم طهماسبی
قطع : خشتی
نوع چاپ : رنگی
تعداد صفحات : ۴۱
نوبت چاپ : اول
نوع جلد : سخت
شابک :
٩٧٨٩۶۴٣۱٨٩٩٠٧
دیویی : دا
۱٣٠
ف۱۱٢الف
مدت زمان اثر :