ازدواج با خورشید

نویسنده : احمد اکبرپور
سال انتشار : ۱٣٩۶

ازدواج با خورشيد، داستان موشي شجاع و قوي به‏ نام دندان‌سوزني است که مي‌خواهد با قوي‌ترين موجود دنيا ازدواج کند. اول به سراغ خورشيد مي‌رود و از او تقاضاي ازدواج مي‌کند. خورشيد در جواب او مي‌گويد: «اگر من از همه قوي‌تر بودم، ابر نمي‌توانست جلوي مرا بگيرد.» دندان‌سوزني، به سراغ ابر مي‌رود و از او خواستگاري مي‏ کند. ابر هم به او مي‏ گويد که باد از او قوي‏ تر است و باد، کوه را که سد راهش است، قوي‏تر مي ‏داند. آقا موشه نمي‏ داند چه‏ کار کند ... همراه موش قصه‏ ي ما شويد تا ببينيد بالاخره با چه کسي ازدواج مي‏ کند.

شرح کتاب

بازنويسي افسانه‌ها، سهم بسزايي در انتقال فرهنگ به کودکان دارد و بسيار ارزشمند است. نويسنده، با دست‌مايه قراردادن افسانه‌اي قديمي، کودک را در چالش «کي قوي‌تر است؟» شريک مي‌کند و به‏ طور غيرمستقيم، اين پيام را به کودک منتقل مي‌کند که هر موجود بايد از داشته‏ هايش راضي باشد و هميشه بزرگ و دست‏ يافتني بودن، دليل بر قدرت و عظمت نيست.

تصويرگر اين کتاب نيز با استفاده از رنگ‌هاي شاد و زنده‌ و بته‏ جقه‌هايي که در زمان‌هايي نه ‏چندان دور در لباس‌هاي مردم ايران نقش مهمي داشته‌اند، توانسته است هماهنگ با متن، خالق فضاي سنتي و زيبايي باشد که لذت خواندن را براي مخاطب خردسال دوچندان مي ‏کند.

مشخصات کتاب
تصویرگر : حمیده خسرویان
قطع : رحلی بزرگ
نوع چاپ : رنگی
تعداد صفحات : ٣٢
نوبت چاپ : اول
نوع جلد : سخت ، نرم
شابک : ۹۷۸-۹۶۴-۳۱۸-۹۳۱-۰
۹۷۸-۹۶۴-۳۱۸-۹۳۲-۷
دیویی : دا
۱٣٠
الف۶٨٣الف
مدت زمان اثر :