نقد کتاب قصه های جوهای عاقل

نویسنده : شوکت ملکی ، مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان آبدانان استان ایلام
گروه سنی : ۱۵ تا ۱٨ سال به بالا

موضوع کتاب :مجموعه قصه های طنز و خنده دار،فکاهی است که در قالب داستان های جذاب و خواندنی به نگارش در آمده که پایان هر کدام لبخندی بر لب مخاطب می نشاند .

شرح مقاله

نگاهی کوتاه بر نقد کتاب قصه های جوهای عاقل ،نوشته دنیس جانسون داویس مترجم امیر طاهری و نورا حق پرست ،انتشارات کانون پرورش ، مناسب گروه سنی (ج)

موضوع کتاب  :مجموعه قصه های طنز و خنده دار،فکاهی است که در قالب داستان های جذاب و خواندنی به نگارش در آمده که  پایان هر کدام لبخندی بر لب مخاطب می نشاند .

جلد کتاب براق بوده که نورا منعکس می کند . طرح روی جلد کتاب گویا و متضمن متن و محتواست .از رنگ های زنده و شاد استفاده کرده است. و قابل درک و فهم برا ی مخاطبین است .اندازه حروف و کلمات مناسب برای تمام گرو های سنی انتخاب شده است .کیفیت چاپ و صفحه آرایی و سفید خوانی به خوبی رعایت شد ه و تصاویر نیز مکمل خط نوشته هاست .

واما کتاب از لحاظ محتوایی . مطالب کتاب بکر بوده ومیزان ارتباط آن با مخاطب بسیار جذاب و زیبا است . چون قصه ها بیشتر از تخیل نویسنده سر چشمه گرفته اند تا واقعیت.معمولا مخاطبین با مطالعه اینگونه کتاب ها می توانند وقتی در میان جمعی قرار بگیرند حرفی برای گفتن داشته باشند و لبخندی بر لب مخاطب خود بنشانند. متن با عنوان ارتباط خود را به خوبی حفظ کرده است .

کتاب از لحاظ بیان نثر ساده و روان بوده و به دور از هرگونه پیچیدگی و ابهام است.مخاطبین  کتاب شامل تمام گروه های سنی می باشد . چون قابل درک و فهم برای همه است.

پیام کتاب بیان مشکلات و معضلات جامعه است در قالب طنز .  

مشخصات مقاله
موضوع : نقد کتاب قصه های جوهای عاقل